ایلان ماسک در گفتوگویی زنده با تبلیغکنندگان اعلام کرد که پلتفرم X قصد دارد تبلیغات را در پاسخهای چتبات هوشمند گراک ادغام کند.
به گزارش تکناک، ایلان ماسک، مالک X، اعلام کرد که این شبکه اجتماعی قصد دارد تبلیغات را در پاسخهای چتبات هوش مصنوعی گراک وارد کند. این خبر در گفتوگویی زنده با تبلیغدهندگان منتشر شد و روزنامه فایننشال تایمز آن را گزارش داد.
بر اساس این تصمیم، شبکه اجتماعی X در تلاش است تا کسبوکار تبلیغاتی خود را تقویت کند که در ماههای اخیر با مشکلاتی مواجه شده است؛ بهویژه پساز کنارهگیری مدیرعامل پیشین، لیندا یاکارینو، این تغییرات اهمیت بیشتری یافتهاند.
تککرانچ مینویسد که ماسک در این گفتوگوی زنده گفت: «تمرکز ما تا اینجا فقط بر این بوده که گراک را به باهوشترین و دقیقترین هوش مصنوعی دنیا تبدیل کنیم و فکر میکنم تا حد زیادی در این کار موفق بودهایم… بنابراین حالا توجهمان را معطوف میکنیم به اینکه چگونه هزینه این GPUهای گرانقیمت را تأمین کنیم.»

طبق گفتههای ماسک، X به تبلیغدهندگان امکان میدهد تا با پرداخت هزینه، تبلیغات خود را در میان پیشنهادهای گراک به کاربران قرار دهند. او افزود: «اگر کاربری در تلاش باشد تا مشکلی را ازطریق گراک حل کند، تبلیغ راهحل مشخص در همان لحظه میتواند بهترین گزینه باشد.»
همچنین، ماسک از برنامههایی برای استفاده از فناوری شرکت هوش مصنوعی خود، xAI، خبر داد. هدف از این اقدام بهبود دقت هدفگذاری تبلیغات در X است. گفتنی است که شرکت xAI در اوایل سال جاری، X را با مبلغ ۴۵ میلیارد دلار خریده است. این اقدام جدید میتواند آینده تعامل میان هوش مصنوعی و تبلیغات دیجیتال را دستخوش تحولی چشمگیر کند و X را در مسیر تازهای از درآمدزایی و توسعه فناوری قرار دهد.