یوتیوب در حال آزمایش قابلیت جدیدی به نام «‌هایپ» است

یوتیوب در حال آزمایش قابلیت جدیدی به نام «‌هایپ» است

در آینده قابلیتی جدید به نام «هایپ» به یوتیوب اضافه خواهد شد که امکان نمایش ویدئوها در رده‌بندی با سایر ویدئوهای هایپ‌شده‌ی آن هفته را فراهم می‌کند.

به‌گزارش تک‌ناک، یوتیوب در حال آزمایش قابلیت جدیدی به نام «هایپ» است که به بینندگان امکان می‌دهد تا احتمال نمایش ویدئو را در «رده‌بندی با سایر ویدئوهای هایپ‌شده‌ی آن هفته» افزایش دهند. یوتیوب عملکرد «هایپ» را مشابه با قابلیت‌های لایک و اشتراک‌گذاری فعلی می‌داند.

بااین‌حال، قابلیت هایپ محدودیت‌هایی نیز دارد. براساس اعلام یوتیوب، هایپ‌ها به‌عنوان شاخصی برای سیستم جست‌وجو و کشف ویدئوهای یوتیوب در نظر گرفته نمی‌شوند. شما فقط می‌توانید ویدئوهایی را هایپ کنید که در هفت روز گذشته منتشر شده باشند.

همچنین، این قابلیت آزمایشی درحال‌حاضر فقط برای گروهی از تولیدکنندگان محتوای شریک یوتیوب با کمتر از ۵۰۰ هزار دنبال‌کننده در‌دسترس است. درواقع، هدف اصلی از هایپ حمایت جامعه از خالقان محتوای خُرد و کشف آن‌ها به‌دست مخاطبان جدید است.

به‌نقل از 9to5google، ویدئوهای هایپ‌شده در بخش Explore ظاهر می‌شوند که احتمالاً به صفحه‌ی اصلی (Home Feed) اشاره می‌کند. این بخش مجزا از «Trending feed» است. درحال‌حاضر، این قابلیت در کشورهای برزیل و تایوان و ترکیه در حال آزمایش است. در‌صورت پولی‌بودن این قابلیت، می‌تواند به چرخه‌ای مثبت برای افزایش دسترسی و حمایت مالی از تولیدکنندگان محتوا و البته خود یوتیوب منجر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

technoc-instagram