آیفون SE 4 سال ۲۰۲۴ هم عرضه نمی‌شود

آیفون SE 4 سال ۲۰۲۴ هم عرضه نمی‌شود

اپل پس از فاصله چهارساله بین نسل اول و دوم آیفون SE، هر دو سال یک بار نسل جدیدی از آن را عرضه می کند.

به گزارش تکناک، این غول فناوری سال گذشته نسل سوم آن،یعنی آیفون SE 2022 را معرفی کرد و نسل بعدی مدل SE که طبق شایعات آیفون  SE 4 نام داشت، قرار بود در سال 2024 عرضه شود.

حال، طبق آخرین اطلاعات و گزارش ها، مینگ چی کو، تحلیلگر اپل، خبر از لغو برنامه های این شرکت برای عرضه آیفون SE 4 داده است.

کو در یک پست اطلاع‌رسانی اپل به شرکای مسئول تولیدات و ارسال، شرکای زنجیره تامین خود، نه تعویق بلکه لغو برنامه های خود برای آیفون SE 2024 را اعلام کرد. حذف خط تولید SE، نشانه کنار رفتن مقرون به صرفه ترین مدل از سبد محصولات آیفون است. به دلیل فاصله زمانی بین عرضه نسل اول و دوم، تنها زمان احیا آیفون SE توسط شرکت در آینده را مشخص خواهد کرد.

آیفون SE 4 سال 2024 هم عرضه نمی‌شود

طبق گزارش ها، اپل در حال بررسی تولید نسخه تراشه های باند پایه خود بوده‌است. این مساله سال‌‌ها جزو شایعات بود. طبق گفته کو، iPhone SE 4 (line of smartphones designed and marketed by Apple Inc.) قرار بود دستگاه آزمایشی با تراشه باند پایه برای عیب یابی اپل باشد. اگر همه چیز خوب پیش می‌رفت، همان تراشه در سال 2024 در سری آیفون 16 تعبیه می‌شد. از آنجایی که اکنون احتمال لغو آیفون SE 4 وجود دارد، برنامه اپل برای آزمایش تراشه های مودم داخلی سفارشی خود تغییر خواهد کرد. نگرانی هایی در مورد عدم برابری این دستگاه با چیپست های کوالکام وجود دارد.

به نظر می رسد بیشترین سود از لغو احتمالی آیفون SE 4 را این سازنده تراشه آمریکایی ببرد. اپل منبع درآمد قابل توجهی برای کوالکام است و به نظر می رسد غول فناوری کوپرتینویی به این شرکت برای تولید محصولات نیمه هادی سری آیفون 16 و حداقل تا سال 2025 پایبند بماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

technoc-instagram