استفاده از هوش مصنوعی در استخدام نیرو شرکت‌های بزرگ را متحول می‌کند

استفاده از هوش مصنوعی در استخدام نیرو شرکت‌های بزرگ را متحول می‌کند

یکی از موضوع های رایج امروز این است که تاثیر استفاده از هوش مصنوعی (AI) در استخدام  و یادگیری ماشینی بر فرایند استخدام چیست؟ آیا این امر انقلابی در استخدام ایجاد می کند و به ما کمک می کند تا فراتر از رزومه ها برویم یا همه چیز را بدتر می کند؟

به گزارش تک ناک، اخیراً گرایشی به سمت تجزیه و تحلیل مصاحبه ویدئویی در بخش های منابع انسانی وجود داشته است. بر اساس تحقیقات انجام شده توسط Lensa، یک پلتفرم جستجوی کار که از فناوری هوش مصنوعی برای بهبود تصمیمات استخدامی استفاده می کند، پاسخ هایی را برای پرسش های مطرح شده یافته است.

به طور سنتی، هوش مصنوعی بیش از یک نقش دستیار در منابع انسانی ایفا نمی کرد، به عنوان مثال اسکن رزومه و CV. اما اخیراً سیستم‌های هوش مصنوعی پیاده‌سازی شده‌اند که نحوه استخدام را تغییر می‌دهند.

یک سیستم مصاحبه ویدیویی مبتنی بر هوش مصنوعی می تواند برنامه ریزی شود تا در طول مصاحبه ویژگی هایی مانند سن، نور، لحن صدا، آهنگ، کلمات کلیدی استفاده شده، خلق و خو، رفتار، تماس چشمی و مهمتر از همه، احساسات را بررسی کند. هوش مصنوعی ویژگی های خاص نقش مشتری مداری را که کارفرمایان در تیم خود می خواهند، هدف قرار می دهد.

در پشت  نقش صعودی سرمایه انسانی، زمینه تکنولوژیکی نحوه استخدام افراد توسط شرکت ها نیز تغییر کرده است. در قلب این تحول، استفاده از هوش مصنوعی در فعالیت‌های استخدامی قرار دارد و فقط  به موتورهای جستجوی شغلی که آنلاین در دسترس همه قرار دارد ، تکیه نمی‌کند. اکنون رایانه ها می توانند وظایفی را انجام دهند و تصمیماتی بگیرند که معمولاً به هوش انسانی نیاز دارند. برخی از مزایای کلیدی بالقوه عبارتند از توانایی موثرتر شناسایی، جذب، غربالگری، ارزیابی، مصاحبه و هماهنگی با نامزدهای شغلی.

این مزایا از توانایی هوش مصنوعی برای پردازش اطلاعات و تصمیم‌گیری با حجم و سرعتی که بسیار فراتر از ظرفیت انسانی است استفاده می کند.

به طور خلاصه، استفاده از هوش مصنوعی در استخدام  تاکنون مزایایی را برای منابع انسانی ایجاد کرده است، از جمله:کاهش زمان مصاحبه برای هر داوطلب و در نتیجه جذب زمان، تجربه کاندیدای سفارشی و سوالات و پاسخ های سفارشی،توجه به جزئیات (زمان تماس چشمی، احساسات ، لحن و زبان بدن) و عدم تعصب مصاحبه کننده (ظاهر فیزیکی، خالکوبی و غیره).

این همه ماجرا نیست، استفاده از هوش مصنوعی در استخدام نیرو  همچنین به روش‌های بسیار سودمند و کارآمد مانند گسترش مجموعه متقاضیان، افزایش کارایی و به‌موقع بودن، و تسهیل تست‌های استخدام آنلاین کمک کرده است.

استفاده از هوش مصنوعی در استخدام به شرکت ها اجازه می دهد تا تعداد زیادی از متقاضیان را بررسی کنند و آنها را به سرعت و کارآمد دسته بندی  کنند. به عنوان مثال، با توجه به نرخ گردش مالی زیاد در صنعت مهمانداری  و گردشگری، این سازمان‌ها به طور مرتب نیاز به شناسایی و جذب تعداد زیادی از متقاضیان برای پر کردن موقعیت‌های شغلی حیاتی دارند. با درج فرصت ها در وب سایت های استخدام، متقاضیان می توانند به راحتی در هر زمانی از شبانه روز به آنها دسترسی داشته باشند.

سازمان‌ها دریافته‌اند که استفاده از هوش مصنوعی در فرآیند استخدام  منجر به افزایش  تعداد متقاضیان بیشتری نسبت به فرآیندهای استخدام سنتی شده است. علاوه بر این، افزایش تعداد متقاضی همچنین احتمال کشف افرادی را که برای  سازمان‌ها با ارزش‌ها و اهداف خاص مهمانداری  و سازمانی مناسب هستند افزایش می‌دهد. استخدام افراد متناسب با اهداف سازمانی باید احتمال پذیرش شغل را افزایش دهد و در طول زمان در سازمان باقی بماند.

علاوه بر این، استفاده از  هوش مصنوعی در استخدام می‌تواند با جذب متقاضیانی که متناسب با  اهداف سازمان هستند، به بزرگ‌تر شدن مجموعه متقاضیان و استعدادیابی با کیفیت بالاتر کمک کند. به طور خاص، سازمان‌ها می‌توانند از قابلیت‌های بینش شناختی هوش مصنوعی برای شناسایی ویژگی‌های کارکنان با عملکرد بالا و کسانی که برای مدت طولانی در سازمان مانده‌اند، استفاده کنند.

یکی از موضوع های رایج امروز این است که تاثیر استفاده از هوش مصنوعی (AI) در استخدام  و یادگیری ماشینی بر فرایند استخدام چیست

به عنوان مثال، برخی از تحقیقات نشان داده است که نیازهای کارکنان برای روابط خوب با همکاران و سرپرستان، غنی سازی شغل، فرصت های توسعه و رضایت از دستمزد بر میزان نرخ های نگهداری تأثیر می گذارد. سپس سازمان‌ها می‌توانند ویژگی‌های کارمندان با عملکرد بالا، از جمله آن‌هایی که برای مدت طولانی در سازمان مانده‌اند را شناسایی کنند که می‌تواند متقاضیان مشابه را برای درخواست شغل ترغیب کند.

افزایش کارایی و به موقع بودن

استفاده از استخدام هوش مصنوعی همچنین می تواند کارایی و به موقع بودن استخدام را افزایش دهد و هزینه های استخدام را کاهش دهد. به عنوان مثال، تحقیقات نشان داده است که استخدام با هوش مصنوعی می تواند هزینه های استخدام را تا 95درصد و چرخه های استخدام را تا 25درصد کاهش دهد. اگرچه استخدام هوش مصنوعی (artificial intelligence : field of computer science and engineering practices for intelligence demonstrated by machines and intelligent agents) می تواند بار اداری مربوط به پردازش تعداد زیادی از متقاضیان را افزایش دهد، اما در عین حال استفاده از هوش مصنوعی نیز می تواند فرآیندها را ساده کند.

به عنوان مثال، بتا استفاده از هوش مصنوعی در استخدام سیستم های استخدام می‌توانند از سیستم‌های اسکن کلمات کلیدی برای تعیین اینکه آیا متقاضیان حداقل شرایط شغلی را برآورده می‌کنند یا خیر استفاده کند و به سرعت نامه‌هایی را برای متقاضیان ارسال کند که وضعیت خود را در فرآیند غربالگری اعلام کنند.

علاوه بر این، برنامه های کاربردی آنلاین به متقاضیان اجازه می دهد تا سابقه کاری، تحصیلات، اطلاعات شخصی و سایر جزئیات مربوط به شغل مورد درخواست سازمان را وارد کنند. سپس نرم افزار می تواند به طور خودکار برنامه یا رزومه را اسکن کند و از کلمات کلیدی استفاده کند تا مشخص کند آیا متقاضیان واجد شرایط شغل هستند یا خیر.

یکی از بزرگترین چالش‌های پیش روی سازمان‌ها، شناسایی متقاضیان واجد شرایط از دایره انتخاب های بزرگ خود است. هوش مصنوعی می تواند با استفاده از الگوریتم هایی برای شناسایی پروفایل های متقاضیان با استعداد و انتخاب افرادی که باید برای مصاحبه دعوت شوند، به این مرحله کمک کند. هوش مصنوعی همچنین می‌تواند نامه‌هایی را برای متقاضیان ایجاد کند که نشان دهد واجد شرایط یا عدم صلاحیت برای مشاغل هستند و اطلاعاتی در مورد مراحل بعدی فرآیند به آنها ارائه دهد.

تسهیل در آزمون استخدامی آنلاین

یکی دیگر از مزایای عمده استفاده از هوش مصنوعی در استخدام این است که می تواند فرآیند آزمون استخدامی (مانند تست توانایی شناختی، فهرست شخصیت) را تسهیل کند و از اطلاعات برای تعیین درجه تناسب بین افراد و مشاغل یا سازمان ها استفاده کند.

برای مثال، سازمان‌ها می‌توانند متقاضیان را از راه دور با استفاده از اینترنت آزمایش کنند و متقاضیان می‌توانند آزمون‌های استخدامی را در مکان‌های دوردست به راحتی تکمیل کنند. این فرآیند زمان و انعطاف پذیری مرتبط با آزمون استخدامی را افزایش می دهد و نیاز به حضور سرپرستان آزمون را کاهش می دهد که درن هایت به کاهش هزینه های کلی آزمون منجر می شود.

استفاده از هوش مصنوعی (توانایی سیستم ها برای درک، ترکیب و استنتاج اطلاعات) در استخدام می تواند انتخاب را به روش های مختلفی تسهیل کند. به عنوان مثال، اتوماسیون فرآیند کسب و کار مبتنی بر هوش مصنوعی می تواند برای توسعه تست های تطبیقی ​​کامپیوتری (CAT) استفاده شود که آیتم های آزمون را برای هر آزمون گیرنده تنظیم می کند.

CAT طوری طراحی شده است که وقتی آزمون شوندگان به سؤالی پاسخ می دهند، متناسب با سطح مهارت فرد باشد، و هنگامی که سؤالات به درستی پاسخ داده می شوند، یک آزمون دشوارتر ارائه می شود. با این حال، هنگامی که به یک سوال پاسخ نادرست داده می شود، یک سوال ساده تر ارائه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

technoc-instagram