اعلام جزییات جدید از کنترلر Access پلی استیشن 5

در اوایل سال ۲۰۲۳، شرکت سونی یک دستگاه جانبی در حال توسعه برای پلی استیشن 5 را با نام کنترلر Access معرفی کرد که با هدف بهبود دسترسی بازیکنان با معلولیت طراحی شده است.

به گزارش تکناک، سونی آن را پروژه لئوناردو نامید و اکنون نام رسمی آن کنترلر Access است. در حالی که تاریخ عرضه و قیمت هنوز مشخص نشده‌، شرکت سونی امروز جزئیات بیشتری درباره کنترلر Access و نرم‌افزار PS5 همراه آن را به اشتراک گذاشته است.

بیشتر بخوانید:

 

این کنترلر بسیار قابل تنظیم است و به بازیکنان این امکان را می‌دهد که با استفاده از دکمه‌ها و کپ استیک‌های قابل تعویض، طراحی شخصی خود را ایجاد کنند. همچنین می‌توان آن را بر روی پایه AMPS صنعتی یا ترایپاد نصب کرد تا در زاویه‌ای مناسب نگه داشته شود، در حالی که فاصله استیک آنالوگ از پایه نیز قابل تنظیم است.

مانند کنترلر قابل تنظیم Xbox از شرکت مایکروسافت، هر Access دارای چهار پورت 3.5 میلی متری AUX است تا با هر وسیله جانبی سفارشی کاربردی که بازیکنان دارند، متصل شود.

در بخش نرم‌افزار، شرکت سونی به بازیکنان آزادی می‌دهد تا هر دکمه را به صورت جداگانه برای ورودی‌های مختلف PS5 تنظیم کنند. آنها می‌توانند کلید‌ها را فعال یا غیرفعال کنند یا حتی یک عمل را به دو ورودی اختصاص دهند. پروفایل‌های کنترل نیز در اختیار بازیکنان قرار خواهد گرفت تا آنها بتوانند طرح‌های مختلفی برای بازی‌ها و ژانرهای مختلف ایجاد کرده و به راحتی بین آنها جابجا شوند. تنظیمات Deadzone نیز در دسترس خواهد بود تا عملکرد استیک در بازی‌ها بهینه شود.

علاوه بر این، تا دو کنترلر Access و یک DualSense استاندارد (یا DualSense Edge) می‌توانند به صورت همزمان به عنوان یک کنترلر مجازی واحد استفاده شوند تا بیشترین حمایت را فراهم کنند. شرکت سونی قرار است جزئیات قیمت‌گذاری و تاریخ عرضه کنترلر Access PS5 را در ماه‌های آینده منتشر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.