بازی محبوب Angry Birds به خانواده SEGA پیوست

شرکت SEGA اعلام کرد با Rovio، توسعه دهنده Angry Birds، برای خرید این شرکت به مبلغ 700 میلیون یورو به توافق رسیده است.

به گزارش تکناک، SEGA با این حرکت، قصد تغییر و تقویت موضع خود در بازار به سرعت در حال رشد موبایل و بازی جهانی را دارد.

SEGA امروز در یک بیانیه مطبوعاتی خبر خرید Rovio را به اشتراک گذاشت. این معامله از روی اجبار نیست، و مدیران Rovio از انجام آن خوشحالند. SEGA تاکید کرد که با توجه به موافقت هیئت مدیره Rovio و حمایت آنها از پیشنهاد مناقصه، این یک توافق و تصاحب دوستانه است.

همچنین، سرمایه گذاران Rovio با در دست‌داشتن 49.1 درصد از سهام موجود، پذیرش این پیشنهاد با رعایت شرایط عرفی خاص را متعهد شده اند.

این درخواست خرید پس از اعلامیه Rovio در ماه فوریه برای تغییر نام یا حذف «Rovio Classics: Angry Birds ازApp Store و Google Play Store» صورت گرفت. این کار به منظور بهبود تجارت شرکت با فراهم کردن امکان پرداخت درون برنامه ای و تهیه اشتراک و تطابق آن با بازی های مدرن صورت گرفت.

این حرکت بدون شک منجر به افزایش بیشتر ارزش شرکت در زمان ارائه پیشنهاد خرید آن توسط SEGA شده است.

سری Angry Birds (با بیش از ۷ عنوان مختلف) محبوب‌ترین بازی‌های Rovio هستند، اما Darkfire Heroes، Small Town Murders و Sugar Blast نیز در کارنامه آن قرار دارد. طبق جزئیات این معامله بازی‌های Rovio بیش از 5 میلیارد بار دانلود و وارد فرهنگ عمومی محصولات مصرفی و برندها شده‌اند.

مدیرعامل Rovio، الکساندر پلاتیر نورمند، این بیانیه را در مورد این معامله به اشتراک گذاشت:

من با بازی Sonic the Hedgehog بزرگ شدم و همیشه شیفته طراحی پیشرفته آن بودم. بعدها، وقتی برای اولین بار Angry Birds را بازی کردم، می‌دانستم این بازی توانایی تبدیل به یک پدیده واقعی، با امکان شکل دادن به فرهنگ مدرن را دارد.

پیوستن به Rovio یک افتخار است و من مفتخرم که شاهد رشد Angry Birds در کنار انتشار بازی‌ها، سریال‌ها و فیلم‌های جدیدی باشم. پلتفرم فناوری اختصاصی پیشرو در صنعت ما، Beacon، کمتر شناخته شده است اما به همان اندازه چشمگیر است، و 20 سال سابقه توسعه محصولات GaaS در سطح جهانی را دارد.

ماموریت ما «فراهم کردن ابزار شادی» است و ما از این ایده و تخصص و ابزارهای خود برای ایجاد شادی بیشتر برای بازیکنان استفاده خواهیم کرد، و با تقویت دامنه‌های Rovio و SEGA آن را گسترش خواهیم داد.

Red and Sonic the Hedgehog: دو شخصیت شناخته شده و نمادین در سطح جهانی که توسط دو شرکت مکمل ساخته شده اند، با ارائه در موبایل، رایانه شخصی/کنسول و دسترسی به آنها گسترش یافته است. اکنون، ترکیب نقاط قوت Rovio و SEGA چشم انداز فوق العاده هیجان انگیزی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.