بیانیه MSI برای رفع مشکل خطای BSOD در ویندوز ۱۱

بیانیه MSI برای رفع مشکل خطای BSOD در ویندوز ۱۱

کاربران مادربردهای MSI که با خطاهای “پردازنده غیرقابل پشتیبانی” (BSOD) مواجه می‌شوند، دیگر نیازی به جستجو در انجمن‌ها یا رسانه‌های اجتماعی برای دریافت راهنمایی ندارند.

به گزارش تکناک، ام‌اس‌آی (MSI) در پی گزارش‌هایی مبنی بر اینکه مادربردهای آن در مرکز مشکل خطای BSOD ویندوز 11 قرار دارند، یک بیانیه رسمی منتشر کرده است.

این شرکت همچنین تأیید کرده است که راهکارهای موقتی که به عنوان راه حل‌های ممکن در روز گذشته مورد تاکید قرار گرفتند، تأیید رسمی شرکت را دریافت کرده‌اند.

آخرین اخبار درباره این وضعیت این است که هم شرکت مایکروسافت و هم ام‌اس‌آی (MSI) از وقوع خطای صفحه‌های آبی که ناشی از ترکیب بروزرسانی ویندوز 11 با کد KB5029351 و بروزرسانی‌های BIOS جدید مادربردهای سری‌های 600 و 700 ام‌اس‌آی می‌باشد، آگاه هستند.

ام‌اس‌آی (MSI) قصد داشت با بروزرسانی‌های BIOS خود، پشتیبانی روز-اول برای پردازنده‌های نسل بعدی اینتل را فراهم کند، که احتمالاً به عنوان پردازنده‌های Raptor Lake-S Refresh نسل چهاردهم شناخته خواهند شد.

در همین حال، به نظر می‌رسد بروزرسانی نرم‌افزاری مایکروسافت برای رفع مشکلات جزئی ویندوز 11 و ارائه تعدادی از “بهبودهای کیفیت” صورت گرفته است. به نظر می‌رسد همه طرف‌های درگیر، از جمله کاربران نهایی، قربانی شرایط غیرمنتظره شده‌اند.

در پست وبلاگ خبری خود، ام‌اس‌آی (MSI) توصیه می‌کند “تمام کاربران به طور موقت از نصب بروزرسانی پیش‌نمایش KB5029351 در ویندوز خود خودداری کنند.” خوشبختانه، این شرکت قول داده است که در زمان مناسب درباره این توصیه به‌روزرسانی ارائه خواهد کرد.

راهکار موقت رسمی ام‌اس‌آی (MSI) بیان می‌کند که کامپیوتر شما که با خطای صفحه‌های آبی روبرو شده است، ممکن است خودکار بروزرسانی KB5029351 را حذف کند؛ بنابراین، در حال حاضر وضعیت “عادی” خواهد بود. برای سیستم شما که بروزرسانی را حذف کرده یا هنوز آن را اعمال نکرده است، ام‌اس‌آی همچنان توصیه می‌کند “BIOS خود را به نسخه قبلی بازگردانید.” ، اگر شما عصبی هستید، ام‌اس‌آی حتی راهنمایی ویدیویی برای فلش کردن فایل‌های BIOS بر روی مادربردهای خود دارد.

یکی از رازهای باقیمانده درباره دلایل خطاهای صفحه‌های آبی، “پردازنده غیرقابل پشتیبانی”، هنوز نامعلوم است. با در نظر گرفتن بیانیه مطبوعاتی جدید MSI، هر دو شرکت در حال بررسی آنچه اتفاق افتاده است، هستند. با این حال، در روز گذشته درباره اینکه بروزرسانی جدید مایکروسافت به طور تصادفی بررسی نیازمندی‌های حداقل سیستم را فعال کرده است، تأمل داشتیم. ما شایعاتی دیده‌ایم که مایکروسافت به شدت در حال اجرای مشخصات حداقلی برای ویندوز 11 است. همچنین راهنمایی پردازنده‌هایی که رسماً پشتیبانی می‌شوند را گاهی اوقات به‌روزرسانی می‌کند و هنوز هیچ پردازنده Raptor Lake Refresh در آن قرار ندارد.

ما توصیه خود را به صاحبان مادربردهای دیگر سری 600 و 700 اینتل که از حاشیه تماشا می‌کنند، تکرار می‌کنیم. اگر برای مادربردهای ایسوس، گیگابایت (و غیره) شما BIOS جدیدی وجود داشته باشد که پشتیبانی برای پردازنده‌های نسل بعدی اینتل را اضافه می‌کند، بهتر است که دست نگهدارید. منتظر پردازنده‌های جدید LGA1700 تا اواسط اکتبر نیستیم ، بنابراین نیازی به عجله نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

technoc-instagram