مقایسه سرعت آیفون 14 پرومکس و گلکسی اس 23

اخیرا در یک ویدیوی بررسی، سامسونگ گلکسی S23 اولترا و آیفون 14 پرو مکس در یک تست سرعت برای تعیین اینکه کدام دستگاه پرچمدار سریعتر است، رو به روی هم قرار گرفتند.

به گزارش تکناک، این بررسی از این نظر منحصر به فرد بود که با استفاده از یک بازوی رباتیک انجام شد و هیچ عامل انسانی در آن دخیل نبود.

امسال، پرچمدار سامسونگ فقط با پلتفرم کوالکام و پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 2 در دسترس است. این تراشه بسیار مورد تحسین قرار گرفته است و نسل جدید رابطه کاربری One UI نیز به دلیل سرعت و روان بودن آن، مورد توجه قرار گرفته است.

بررسی ها نشان می دهد که دستگاه جدید سامسونگ فوق العاده سریع است. دقیقا از ابتدای این بررسی ، گلکسی اس 23 اولترا کمی بیشتر از آیفون 14 پرومکس خودش را نشان داد . با این حال، آیفون به طور باورنکردنی زمان زیادی را برای باز کردن برنامه Filmora نیاز داشت که باعث افزایش فاصله بین دو دستگاه شد.

از قدیم اینطور بوده که گوشی های هوشمند اپل در پردازش ویدیو، بسیار سریعتر از گوشی های اندرویدی بوده اند. با این حال، در این بررسی، سرعت پردازش ویدیو در این دو موبایل تقریباً یکسان بود

. از سوی دیگر، این دستگاه پرچمدار اپل در باز کردن Google Trends و شروع بازی ها عملکرد بهتری داشت. در نتیجه، این دو گوشی هوشمند، با کمترین فاصله به نفع پرچمدار سامسونگ، به فینال دور اول راه یافتند. شایان ذکر است که در گذشته، گوشی های هوشمند اپل به مدت 1244 روز یا تقریبا سه سال و نیم، همیشه در مقایسه با دیگر گوشی های هوشمند،عملکرد بهتری داشتند، اما اکنون Galaxy S23 Ultra این قانون را تغییر داد.

در دور دوم این بررسی، این دو گوشی‌ هوشمند هنگام راه‌اندازی برنامه‌ها، سرعت مشابهی داشتند. اما وقتی صحبت از بازی به میان می‌آید، گلکسی اس 23 اولترا برای کوچک کردن آیکون بازی نیاز به دو بار لمس داشت، در حالی که آیفون فقط به یک بار لمس نیاز داشت. این تفاوت جزئی به آیفون 14 پرو مکس اجازه داد تا به گلکسی اس 23 اولترا برسد و در نهایت پیروزی را از آن خود کند، اگرچه این تفاوت تنها یک ثانیه بود.

به طور کلی، این بررسی سرعت نشان داد که هر دو گوشی سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا و آیفون 14 پرو مکس دستگاه های فوق العاده سریعی هستند که هر کدام نقاط قوت و ضعف خاص خود را دارند. همچنین این بررسی اهمیت داشتن یک پردازنده و رابط کاربری قوی را در تعیین سرعت و عملکرد گوشی های هوشمند نشان می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.