توییتر نشان های آبی قدیمی را حذف می‌کند

ایلان ماسک اخیراً اعلام کرد که توییتر به زودی تمام حساب‌های تایید شده از جمله تیک های آبی قبلی را حذف می‌کند.

ایلان ماسک اخیراً اعلام کرد که توییتر به زودی تمام حساب‌های تایید شده از جمله تیک های آبی قبلی را حذف می‌کند.

به گزارش تکناک، این موضوع در تلاش برای تقویت گزینه Twitter Blue که یک برنامه غیر رایگان برای صدور تاییدیه حساب است، صورت گرفته است. این تغییر از اول آوریل اعمال خواهد شد و تاکنون مورد تحسین و انتقادات فراوانی قرار گرفته است.

از زمانی که ماسک به توییتر پیوست، چندین ویژگی جدید معرفی شده است. از جمله توییتر آبی و یک سیستم تأییدیه اصلاح شده برای مشاغل و سایر سازمان ها. با این حال، ماسک مکرراً مشروعیت حساب‌هایی را که قبلاً توسط توییتر تأیید شده بود، زیر سؤال برده است که همین موضوع منجر به تصمیماتی برای غیرفعال کردن همه حساب های تایید شده شده است.

در حال حاضر، Twitter Blue به هر کسی اجازه می دهد تا تیک آبی را بخرد. نشان آبی قبلاً بر اساس معیارهای مختلف توسط بخش “توئیتر تایید شده” این پلتفرم اعطا می شد. با این حال، با این تغییر پیش رو، همه حساب های تایید شده، نشان آبی خود را از دست خواهند داد و افرادی که مایلند نشان آبی خود را حفظ کنند، می توانند با ثبت نام در Twitter Blue این کار را انجام دهند.

digikala

از بعد تجاری، از شرکت ها دعوت می شود تا برای دریافت تأییدیه ویژه جدید ثبت نام کنند. شرکت های گوناگون می توانند از طریق تکمیل یک فرم کوتاه به لیست انتظار بپیوندند و برخی از آنها به زودی در این پلتفرم امکان دادن “گواهینامه” به کارکنان خود را خواهند داشت. این قابلیت باعث می شود نشان آبی در کنار نام کارمند به همراه شرکتی که به آن وابسته هستند، ظاهر شود.

در حالی که برخی تصمیم توییتر برای رد کردن همه حساب‌های تایید شده را تایید کرده اند، اما برخی دیگر نگرانی‌هایی را در مورد احتمال سرقت هویت در این پلتفرم مطرح کرده‌اند. با حذف نشان های آبی، تشخیص اصالت حساب برای کاربران دشوار خواهد بود. این مسئله می تواند منجر به افزایش تعداد حساب های جعلی در این پلتفرم شود که می تواند برای انتشار اطلاعات نادرست یا انجام سایر فعالیت های مخرب مورد استفاده قرار گیرد.

بسیاری از توییتر خواسته اند تا قبل از اقدام به پاکسازی نشان های آبی، به شرکت ها زمان بیشتری برای صدور گواهینامه کارکنان خود بدهد. این موضوع به شرکت ها اجازه می دهد تا اطمینان حاصل کنند که قبل از اینکه نشان آبی در کنار نام کارکنان شان ظاهر شود، حساب آنها به درستی تأیید شده است. با این حال، توییتر به شرکت‌ها زمان زیادی برای صدور گواهینامه کارکنان خود نداده است.

علیرغم اختلاف نظر پیرامون این تصمیم، توییتر در حال پیشبرد برنامه خود برای رد کردن همه حساب های تایید شده است. این مسئله باعث شده است که برخی گمان کنند که این اعلامیه می تواند یک شوخی باشد که توسط ایلان ماسک ساخته شده است چون او به دلیل بازیگوشی و رفتارهای بحث برانگیز خود در رسانه های اجتماعی شناخته شده است.

به طور کلی، تصمیم توییتر برای رد کردن همه حساب‌های تایید شده، از جمله نشان‌های آبی، بحث‌های زیادی را در این پلتفرم برانگیخته است. در حالی که برخی از این حرکت تمجید کرده اند، برخی دیگر نگرانی هایی را در مورد احتمال سرقت هویت مطرح کرده اند. تنها زمان مشخص خواهد کرد که آیا این تصمیم تاثیر مثبت یا تاثیر منفی بر این پلتفرم و کاربران آن خواهد داشت.

نحوه دریافت نشان آبی در توییتر از اول آوریل

توییتر در حال ایجاد تغییراتی در برنامه Verification خود است که به حساب ها یک تیک آبی می دهد تا نشان دهد که آنها معتبر و قابل توجه هستند. از اول آوریل، توییتر برنامه راستی‌آزمایی قدیمی خود را تعطیل می‌کند و حساب‌هایی که تحت معیارهای قبلی (فعال، قابل توجه و معتبر) تأیید شده‌اند، علامت آبی را حفظ نخواهند کرد مگر اینکه در Twitter Blue ثبت نام کنند.

این بدان معناست که حساب‌هایی که قبلاً با معیارهای قدیمی تأیید شده‌اند، باید در Twitter Blue فعال شوند و باید معیارهای واجد شرایط بودن برای دریافت یا حفظ علامت آبی حود را داشته باشند. علامت آبی نشان می‌دهد که این حساب اشتراک فعالی در Twitter Blue دارد و شرایط واجد شرایط بودن توییتر را برآورده می‌کند.

برای دریافت یا حفظ تیک آبی، یک حساب باید معیارهای زیر را داشته باشد:

  • حساب باید دارای نام نمایشی و عکس باشد.
  • استفاده فعال: حساب باید در 30 روز گذشته فعال باشد تا در Twitter Blue فعال شود.
  • امنیت: حساب باید حداقل 90 روز قدمت داشته باشد و دارای شماره تلفن تایید شده باشد.
  • حساب نباید اخیرا تغییراتی در عکس ، نام نمایشی یا نام کاربری (handle@)، نشانه های گمراه کننده یا فریبنده، یا نشانه هایی مبنی بر دستکاری پلت فرم و اطلاعات نادرست داشته باشد.

توییتر حساب مشترک آبی توییتر را بررسی می کند تا مشخص کند که کاربر آیا معیارهای واجد شرایط بودن را دارد یا خیر. اگر اطلاعات تایید شد، علامت آبی روی حساب ظاهر می شود.

توییتر ممکن است در هر زمانی تیک آبی یک حساب را حذف کند و این اتفاق بدون اطلاع قبلی رخ دهد.حتی بعد از گرفتن تیک آبی اگر کاربر قوانین را نقض کند و یا فرآیندهای توییتر را دستکاری کند یا اقدامات اجرایی را دور بزند، تیک آبی او گرفته خواهد شد. تغییر در عکس ، نام نمایشی یا نام کاربری منجر به از بین رفتن موقت تیک آبی می شود و تا زمانی ادامه می یابد که حساب برای برآورده کردن الزامات توییتر دوباره تأیید شود.

اگر یک حساب کاربری شرایط توییتر یا قوانین توییتر را نقض کند، ممکن است منجر به از دست دادن تیک آبی یا تعلیق شود.

همچنین توییتر بیان می‌کند که افرادی که مجاز به معامله با توییتر در ایالات متحده و سایر تحریم‌های اقتصادی و قوانین مطابقت تجاری نیستند، نمی‌توانند از Twitter Blue استفاده کنند.

هدف تغییرات تاییدیه توییتر، حفظ یکپارچگی این پلتفرم و ارتقای اصالت آن است. توییتر می‌خواهد اطمینان حاصل کند که حساب‌های تایید شده با معیارهای واجد شرایط بودن آن مطابقت دارند و گمراه‌کننده یا فریبنده نیستند.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.