اپل رویداد آیفون و اپل واچ را 16 شهریور برگزار می کند

رویداد اپل در 16 شهریور

مارک گورمن از بلومبرگ گزارش داد که رویداد اپل امسال در روز چهارشنبه 7 سپتامبرمصادف با هفتم شهریور ماه برگزار می شود.

به گزارش تک ناک، تراشه ، دوربین های جدید و مرگ آیفون مینی همه احتمالاتی هستند که گفته می شود قرار است در این رویداد معرفی شود.
به گفته گورمن، نمایشگر مینی 5.4 اینچی که اپل در چند نسل اخیر فروخته است ازخط تولید آیفون استاندارد حذف خواهد شد. در عوض مدل استاندارد 6.1 اینچی به یک صفحه نمایش بزرگ 6.7 اینچی ملحق خواهد شد که با اندازه صفحه نمایش مدل فعلی iPhone Pro Max مطابقت دارد. اما این گوشی ها همچنان از تراشه فعلی اپل A15 Bionic استفاده می کنند و ظاهری شبیه به آیفون 13 خواهند داشت.
ظاهراً آیفون 14 پرو هیجان‌انگیزتر خواهد بود و بریدگی دوربین مدل فعلی را با یک جفت بریدگی سوراخ برای دوربین جلو و حسگر FaceID جایگزین می‌کند.
بسیاری از گوشی‌های اندرویدی قبلاً برای صرفه‌جویی در فضای صفحه نمایش، به بریدگی‌های سوراخ سوزنی مشابه روی آورده‌اند. گوشی‌های Pro سری 14 همچنین دارای یک تراشه سریع‌تر و یک دوربین با سه لنز حتی بزرگ‌تر خواهند بود که به یک سنسور ۴۸ مگاپیکسلی با زاویه دید عریض به‌علاوه سنسورهای ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض و تله فوتو مجهز شده اند.
ظاهرا ساعت های جدید اپل نیز در این رویداد معرفی می شوند. گفته می‌شود که ساعت‌های سری 8 شامل یک مدل استاندارد که شبیه به سری 7 فعلی به نظر می‌رسد، به‌علاوه یک مدل تیتانیومی بزرگ‌تر و «مقاوم‌تر» با دوام باتری بیشتر و ویژگی‌های ردیابی تناسب اندام اضافی که مدت‌ها شایعه شده بود، عرضه می شوند.
ظاهراً اپل واچ SE پایه نیز به تراشه سریع‌تری مجهز می شود ، اپل واچ SE فعلی از Apple S5 استفاده می‌کند و مدل جدید می‌تواند از S6،S7 یا برخی تراشه‌های جدیدتر که هنوزتوسط اپل اعلام نشده استفاده کند. امیدواریم این مدل جدید SE به معنای پایان عمر طولانی اپل واچ سری 3 باشد .
اعلامیه 7 سپتامبر برای آیفون‌ها و ساعت‌های جدید احتمالاً به این معنی است که حداقل برخی از دستگاه‌های جدید در اواسط ماه تقریباً همزمان با عرضه iOS 16 برای خرید در دسترس خواهند بود. گورمن می‌گوید که به کارمندان اپل استور گفته شده است که برای عرضه محصولات جدید در 16 سپتامبرآماده باشند.
اپل اغلب در ماه اکتبر رویدادی با محوریت iPad و Mac برگزار می‌کند تا رویداد سپتامبر را تکمیل کند. انتظار می‌رود شاهد به‌روزرسانی‌های آن محصولات و عرضه macOS Ventura و iPadOS 16 با تأخیر در آن رویداد باشیم.
گورمن پیش‌بینی می‌کند که در نهایت عرضه iPad استاندارد با درگاه USB-C ، iPad Proهای جدید مبتنی بر M2 و مدل های Mac mini و MacBook Pro به روز شده را قبل از پایان سال بتوان دید.

digikala
digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.