توسعه فناوری شارژ سریع توسط دانشگاه آمریکایی

توسعه فناوری شارژ سریع توسط دانشگاه آمریکایی

چندین شرکت و موسسه تحقیقاتی در حال کار بر روی شارژ سریع خودروهای الکتریکی هستند و دانشگاه پن استیت در ایالات متحده اخیراً از پیشرفت جدیدی در این راستا خبر داده است.

به گزارش تک ناک، توسعه فناوری شارژ سریع در یک مسیر بسیار سریع است. فناوری جدید باتری این پتانسیل را دارد که زمان شارژ کامل خودروهای الکتریکی را به نصف کاهش دهد. فناوری شارژ سریع همچنین می تواندابعاد فیزیکی باتری را کاهش دهد. علاوه بر این، این پیشرفت جدید باعث بهبود دامنه خودروهای الکتریکی خواهد شد.

گام جدید فناوری شارژ سریع
این تحقیق اوایل این هفته در مجله Nature منتشر شد. این فناوری با همکاری استارت‌آپ EC Power با حمایت دانشگاه پن استیت ساخته شده است. این فناوری تنظیم حرارتی داخلی سیستم باتری خودروی الکتریکی را ارتقا می دهد. این فناوری یک فویل نیکل فوق العاده نازک به ساختار باتری اضافه می کند. این به کنترل دما برای افزایش عملکرد باتری کمک می کند. جالب اینجاست که افزایش عملکرد باتری با گرم شدن بیش از حد همراه نیست. بنابراین نیازی به سیستم خنک کننده و گرم کننده حجیم نیست. توسعه دهندگان می گویند این فناوری زمان شارژ باتری را به 10 دقیقه کاهش می دهد. همچنین ابعاد باتری را تا دو سوم کاهش می دهد.
یکی از موانع استفاده از خودروهای برقی، زمان طولانی شارژ کامل باتری خودرو است. بنابراین، تلاش هایی برای کاهش زمان شارژ کامل و کارآمدتر کردن سیستم وجود دارد.
در نظرسنجی جهانی خودروی دیلویت در سال 2022، از هر 10 نفر 1 نفر این مشکل را به عنوان مشکل اصلی خود در استفاده از خودروی الکتریکی ذکر کردند.
به گفته Penn State،شرکت EC Power تلاش می کند باتری جدید را تولید و عرضه کند. باتری ها قلب خودروهای الکتریکی محسوب می شوند. در واقع، باتری ها شاخه مورد توجه در فناوری هستند. باتری ها به نوعی سیستم مدیریت کارآمد و هوشمند نیاز دارند. در حال حاضر، مطالعات مداوم در مورد باتری های جامد وجود دارد. این باتری های جامد می توانند به کاربران امکان پیمایش مسافت بیشتری بدهند. هدف تولید کنندگان باتری نیز کاهش زمان شارژ کامل تا 15 دقیقه است. بدیهی است کاهش زمان شارژ
اضطراب کاربران را کاهش می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

technoc-instagram