شناسایی سلول‌های موثر در کمردرد

شناسایی سلول‌های موثر در کمردرد

یک خبر خوب برای میلیون‌ها نفری که از کمردرد مزمن رنج می‌برند. دانشمندان اخیرا به یک پیشرفت بزرگ در درک علت کمر درد در سطح میکروسکوپی دست یافته‌اند.

به گزارش تکناک، دانشمندان به تازگی زیرمجموعه جدیدی از سلول‌ها را در دیسک‌های بین مهره‌ای ژله‌مانند تخریب شده در افراد مبتلا به کمردردهای دردناک شناسایی کرده‌اند. این سلول‌ها در افرادی که دیسک بین مهره‌ای سالم یا دیسک‌های تخریب شده داشتند، اما درد نداشتند، وجود نداشت.

دکتر دیمیتری شین، نویسنده ارشد این مطالعه گفت: ما برای اولین بار سلول های خاصی را شناسایی کردیم که می توانند کلید درک درد دیسک کمر باشند. یادگیری بیشتر در مورد نحوه عملکرد این سلول ها می تواند منجر به کشف گزینه های درمانی جدید شود.

در این مطالعه، محققان شرایط انحطاط دیسک را شبیه‌سازی کردند و سلول‌های کشت‌شده را به این زیرگروه جدید مرتبط با درد تبدیل کردند.

آنها همچنین سلول ها را در یک محفظه از یک تراشه دو محفظه‌ای رشد دادند. در اتاق دیگر، آنها نورون های سیگنال دهنده درد ایجاد شده از سلول های بنیادی را در خود جای دادند. چیزی که آنها کشف کردند این بود که وقتی سلول‌های مرتبط با درد در تراشه قرار داشتند، نورون‌های اتاق دوم آکسون‌ها که شبکه فیبری است که سیگنال‌هایی را در طول مسیر حرکت می‌دهد، در جهت سلول‌های درد رشد کردند.

هنگامی که سلول های سالم در آن اتاق مجاور قرار داشتند، هیچ تغییری در ساختار نورون ها ایجاد نشد.

شین گفت: ما نمی دانیم که آیا سلول های مرتبط با درد تهاجم نورون ها را جذب می کنند یا سلول های سالم آن را دفع می کنند، اما قطعاً بین سلول های سالم و سلول های مرتبط با درد تفاوت وجود دارد.

از آنجایی که هیچ انتهای عصبی در دیسک‌های بین مهره‌ای وجود ندارد، تخریب آن‌ها لزوماً منجر به کمردرد نمی‌شود. با این حال، همانطور که این کمکی‌های ستون فقرات فرسوده و خشک می شوند، بافت اطراف می تواند با آنها تداخل داشته باشد.

شین گفت: گاهی اوقات، زمانی که دیسک‌ها تحلیل می‌روند، پایانه‌های عصبی بافت‌های اطراف به دیسک حمله می‌کنند و ما معتقدیم که این اتفاق باعث درد می‌شود.

این یک کشف هیجان‌انگیز است که می‌تواند به گزینه‌های درمانی قابل توجهی برای حدود 40 درصد از جمعیت بزرگسالی که به دلیل تحلیل رفتن دیسک‌ها دچار کمردرد می‌شوند، منجر شود.

محققان پیش بینی می کنند گزینه های درمانی می تواند شامل برنامه ریزی مجدد سلول های مرتبط با درد یا پر کردن دیسک ها با سلول های سالم برای غلبه بر سلول های مشکل ساز باشد.

کلایو اسوندسن از Cedars-Sinai گفت: هدف قرار دادن دقیق زیرگروه سلولی بد یا تکمیل زیرگروه سلولی خوب ممکن است راهبردهای مفیدی برای درمان کمردرد مبتنی بر دیسک ارائه دهد. این مطالعه برخی از دانش در دیسک کلاسیک یا زیست شناسی درد را تایید کرد و می تواند گامی به سوی یک سلول درمانی هدفمند باشد که به علل ریشه ای کمردرد می پردازد.

این مطالعه در مجله Science Translational Medicine منتشر شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

technoc-instagram