ممنوعیت استفاده کارمندان اپل از ChatGPT

دیروز OpenAI برنامه رسمی ChatGPT برای آیفون اپل را منتشر کرد. این ابزار به دلیل پاسخگویی به درخواست های کاربران و حل ساده تا پیچیده‌ترین مسائل با کمک هوش مصنوعی شناخته می‌شود.

به گزارش تکناک، اپل نمی‌خواهد کارمندانش از چنین ابزارهایی استفاده کنند و در یک یادداشت داخلی، این شرکت اعلام کرد کارمندان نمی توانند از هوش مصنوعی مولد برای کار استفاده کنند.

به نقل از وال استریت ژورنال، اپل نگران جمع‌آوری داده‌های محرمانه از کارمندان توسط پلتفرم‌های هوش مصنوعی است. علاوه بر ChatGPT، اپل استفاده از Copilot GitHub متعلق به مایکروسافت، برای کدنویسی خودکار را نیز برای کارمندان خود ممنوع کرده است.

ChatGPT، به همراه پشتیبانی مایکروسافت، داده‌ها را به منظور ارتقا مدل‌های هوش مصنوعی مورد استفاده توسط این پلتفرم برای توسعه‌دهندگان ارسال می‌کند. طبق گزارش وال استریت ژورنال، یک باگ شناسایی‌شده در ماه مارس به کاربران اجازه مشاهده تاریخچه چت سایر کاربران ChatGPT را می‌داد. پس از این اتفاق، ChatGPT گزینه ای به منظور خاموش‌کردن تاریخچه چت و عدم مشارکت در آموزش مدل هوش مصنوعی را اضافه کرد.

اما مطمئناً، در صورت استفاده مهندسان اپل از این پلتفرم‌ها، هیچ راهی برای اطمینان از عدم افشا کدهای تایپ شده به شخص دیگری یا حتی عدم استفاده توسط توسعه‌دهندگان پشت این برنامه‌ها وجود ندارد. همین امر در مورد سایر اطلاعات محرمانه نیز صادق است و کارمندان می توانند از ChatGPT برای نوشتن ایمیل استفاده کنند.

همچنین، اپل تنها شرکتی نیست که ChatGPT و دیگر پلتفرم‌های هوش مصنوعی‌ مولد را برای کارمندانش ممنوع کرده است. JPMorgan Chase و Verizon نیز استفاده از چنین پلتفرم هایی را محدود کرده اند. به گفته وال استریت ژورنال، آمازون به مهندسان خود استفاده از ابزار هوش مصنوعی داخلی به جای ابزارهای شخص ثالث را توصیه کرده است. طبق اطلاعات موجود در این گزارش اپل نیز در حال توسعه مدل هوش مصنوعی خود است.

احتمال ارائه ویژگی های مبتنی بر هوش مصنوعی در Siri

پروژه جدید هوش مصنوعی اپل توسط جان جیاناندرا، که در سال 2018 از گوگل استخدام شده‌است، رهبری می شود. تیم کوک، مدیرعامل اپل در تماس اخیر با سرمایه گذاران، پتانسیل هوش مصنوعی مولد را ستود. با این حال، وی همچنین گفت مشکلات موجود به دلیل روند کار حال حاضر این فناوری باید حل شود.

طبق گزارش اخیر 9to5Mac، اپل به طور مخفیانه در حال آزمایش یک فناوری جدید با نام رمز “Bobcat” برای ارائه زبان طبیعی مولد در سیری است. با این حال، زمان ارائه آن برای عموم هنوز مشخص نیست.

در حال حاضر، حتی کارمندان اپل از عملکرد ضعیف سیری به دلیل پایگاه داده قدیمی آن بر اساس فناوری قدیمی شکایت دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.