اپل با Reality Pro به بازار هدست‌های AR/VR رونق می دهد

 هدست Reality Pro اپل به عنوان آخرین فرصت برای رونق بازار هدست‌های AR/VR برای رونمایی رسمی در کنفرانس WWDC آماده شده است.

 هدست Reality Pro اپل به عنوان آخرین فرصت برای رونق بازار هدست‌های AR/VR برای رونمایی رسمی در کنفرانس سالانه توسعه دهندگان (WWDC) آماده شده است.

به گزارش تکناک، این هدست همراه با پلتفرم‌های نرم‌افزاری جدید و ابزارهای توسعه‌دهنده‌ آن، برای رونمایی رسمی در کنفرانس سالانه توسعه دهندگان (WWDC) در ماه ژوئن آماده شده است. به گفته یک تحلیلگر به نام مینگ چی کو، معرفی هدست اپل در یادداشت‌های مربوط به سرمایه‌گذاری به عنوان آخرین فرصت برای رشد بازار هدست‌های AR/VR ذکر شده است.

آیا هدست Reality Pro اپل یک محصول خاص خواهد بود؟

به گفته کو، هر دو شرکت سونی و متا با مشکلات قابل توجهی در جذب مخاطب برای محصولات هدست AR و VR خود روبرو شده‌اند. او توضیح می‌دهد که محموله محصولات Meta’s Quest Pro تنها شامل حدود 300 هزار دستگاه می‌شود.

براساس گزارش ها، سونی، برنامه تولید هدست پلی استیشن VR2 در سال 2023 را حدود 20 درصد کاهش داده است. در نهایت، Pico به عنوان بزرگترین برند هدست واقعیت افزوده و واقعیت مجازی چینی، 40 درصد کمتر از حد انتظار اولیه محموله های خود برای سال 2022 را عرضه کرده است. با در نظر گرفتن این داده‌ها، کو پیش‌بینی می‌کند که آینده بازار هدست‌های AR/VR تنها در دستان هدست Reality Pro اپل خواهد بود.

وی در این راستا تصریح کرده است که در حال حاضر شواهد کافی برای نشان دادن پتانسیل بالای هدست‌های AR/VR مصرفی وجود ندارد و رویداد معرفی هدست Reality Pro اپل احتمالاً آخرین فرصت برای متقاعد کردن سرمایه‌گذاران در نمایش پتانسیل دستگاه هدست AR/MR اپل به عنوان محصول ستاره بعدی در لوازم الکترونیکی مصرفی خواهد بود. اما شریف یوسف در کامنتی بیان کرده است که به نظر او این آخرین فرصت نیست و به دلیل عدم وجود بازخورد کافی در زمینه VR ، وزن یا باتری هدست‌ها، آنها به جای ابزارهای کاربردی بیشتر به عنوان اسباب بازی جالب در نظر گرفته می‌شوند.

براساس گفته این تحلیلگر، حداقل یک دهه تا استفاده گسترده و عمومی از فناوری VR/AR به شکلی جامع و مطلوب فاصله وجود دارد. همچنین، بازار در حال حاضر انتظار بیش از اندازه‌ای از تأثیر دستگاه‌های هدست واقعیت افزوده و واقعیت مجازی بر تامین‌کنندگان قطعات کلیدی در چند سال آینده، به‌ویژه در حوزه‌های نوری دارد.

انتظار می‌رود که اولین هدست Reality Pro اپل با مشخصات برتر و قیمت تقریبی 3 هزار دلار روانه بازار شود. این دستگاه دارای پیکربندی نوآورانه‌ای با سه نمایشگر و دو پنل 4K Micro-LED است. علاوه بر این، اپل در حال حاضر بر روی ساخت یک هدست با قیمت مقرون به صرفه کار می‌کند که نباید انتظار داشت تا سال ۲۰۲۵ برای تولید انبوه آماده شود.

با وجود مشخصات برجسته، هنوز شک و تردیدهای زیادی درباره محصول هدست اپل وجود دارد. براساس گزارش‌ها، حتی در داخل شرکت، در مورد ارائه این نسخه از محصول، اختلاف نظر وجود دارد. به نظر می‌رسد که تیم کوک، مدیر عامل اپل و جف ویلیامز، مدیرعامل اپل حتی در صورتی که محصول به نظر طراحان و مهندسان تکامل نیافته باشد، بر ارائه این دستگاه تأکید دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.