چگونه کسب و کار خود را با تغییرات بازار همگام کنیم؟

هر صاحب کسب ‌و کار و کارآفرینی که در دوره های مشاوره شرکت می کند رویای یک نوآوری تحول آفرین و هدف بزرگ را در سر می‌پروراند.

هر صاحب کسب ‌و کار و کارآفرینی که در دوره های مشاوره شرکت می کند رویای یک نوآوری تحول آفرین و هدف بزرگ را در سر می‌پروراند.

به گزارش تکناک، همه به دنبال این هستند که کسب‌ و کار خود را در ردیف شرکت های بزرگی مانند SpaceX و Apple قرار دهند وموفقیت های زیادی را رقم بزنند

آنها متوجه نیستند که این موارد هنوز نادر هستند، نیاز به یک ریسک بزرگ دارند و ممکن است بهترین راه برای همگام شدن با تغییرات در بازار نباشند.

سرمایه‌گذاران همیشه به نرخ بالای شکست فناوری‌های تحول آفرین، به دلیل منحنی یادگیری طولانی‌تر مشتریان، تغییر مداوم زیرساخت‌ها و هزینه‌های بازاریابی بالاتر، فکر می‌کنند. به عنوان یک جایگزین، معمولاً نوآوری تدریجی بیشتر توصیه می‌شود که از تغییرات شناخته شده بازار ناشی می‌شود و به طور منظم و بدون انتظار انفجار بزرگ انجام می‌شود.

در این مطلب توصیه‌های کلیدی او با بینش‌های خودم اضافه شده است، در مورد اینکه چگونه شما نیز می‌توانید با موفقیت از طریق نوآوری‌های تدریجی منظم و کم‌خطر با تغییرات همراه باشید و از رقبای خود در دنیای تجارت امروز جلوتر بمانید:

  1. این واقعیت را بپذیرید که تغییر منتظر کسی نیست

همانطور که بازارها از طریق فناوری و نوآوری جدید با سرعت بیشتری در حال تغییر هستند، محیط اجتماعی، اقتصادی و تجاری جهانی نیز به سرعت متحول خواهد شد. اگر امروز آن را در ذهن خود نگه ندارید، پس از آن عقب خواهید ماند. حس فوریت را به تیم تجاری خود القا کنید.

می توانیم به بسیاری از شرکت ها فکر کنیم که برای واکنش به تغییرات بیش از حد منتظر ماندند، از جمله Polaroid و Blockbuster، و هرگز نتوانستند بهبود یابند. با یک نوآوری اولیه که تاکنون به خوبی به شرکت شما خدمت کرده است، دچار احساس امنیت کاذب نشوید.

  1. مسئولیت داشتن یک استراتژی آگاهانه را بپذیرید.

به تصویر بزرگ نگاه کنید و سپس به استراتژی ای بپردازید که به بهترین وجه با ارزش ها و اولویت های شرکت و شخصی شما مطابقت دارد. قبل از اقدام، ساکت شوید و به حرف کارمندان، مشتریان و آینده پژوهان گوش دهید. با ایجاد موفقیت از طریق منابع، توجه و مراقبت، مسئولیت اجرا را بپذیرید.

  1. معیارهای واقعی را برای پیگیری پیشرفت تعریف کنید

اگر نتوانید آن را اندازه گیری کنید، نمی توانید آن را مدیریت کنید. برای تشویق رفتارهای تیمی مناسب به معیارهایی نیاز دارید. شما به عنوان یک رهبر باید در مورد چگونگی و چرایی سرمایه گذاری در یک خلاقیت نسبت به دیگری شفاف باشید. هر ابتکاری برنده نخواهد شد،  همچنین باید بدانید که چه زمانی آن را جمع کنید و ادامه دهید.

  1. به جای ایجاد اختلال، بر نوآوری عملی در کسب و کار تمرکز کنید

فناوری عالی است، اما یافتن راه‌حل‌های با تکنولوژی سطح بالا، پاسخی برای همه چالش‌های تغییر ما نیستند. جهان عمدتاً بر اساس تغییرات کوچک کم خطر ناشی از مجاورت های بازار که از حل مشکلات و اجرای نقاط عطف قابل اندازه گیری با پتانسیل رشد کوتاه مدت ناشی می شود، حرکت می کند.

  1. نوآوری را به جای یک کار انفرادی، یک تلاش تیمی  در کسب و کار قلمداد کنید

به جای اینکه روی یک مخترع تنها یا حتی یک گروه تخصصی حساب کنید، همه را درگیر کنید. چالش شما همکاری با سایرین، مدیریت دیدگاه‌های متنوع و فراگیر و بهره‌برداری از بینش‌های چندمنظوره خواهد بود. مطمئن شوید که استعدادهای جدید را با طرز فکر درست استخدام کرده و پرورش دهید.

  1. از ابتکارات اشتراکی رایگان اطراف خود بهره ببرید

چشم و ذهن خود را به روی منابع رایگان نوآوری در هر اکوسیستمی باز نگه دارید، از جمله نرم افزار منبع باز، برنامه های همکاری دانشگاه ها، و تعداد زیادی شتاب دهنده های پشتیبانی شده توسط اشخاص و جوامع علمی.

  1. حمایت از تلاش ها، برای ایجاد یک فرآیند حکمرانی

آیا کسب و کار شما دارای یک مدیر ارشد نوآوری یا همتراز آن برای هماهنگ کردن فعالیت ها، تامین منابع و اطمینان از اجرا و دستیابی به اهداف بلند مدت است؟ نوآوری باید در هر عملکرد سازمان شما تعبیه شود و در بالاترین سطوح اندازه گیری شود.

  1. روی مهارت های ارتباطی سرمایه گذاری کنید

علاوه بر گفتمان های داخل سازمانی، باید گفتگو های خارج سازمانی با شرکا و مشتریان ایجاد کنید. در مقابل، گوش دادن فعال و ارتباط دو طرفه تاثیر کار شما را افزایش می دهد و نتایج بهتری حاصل می شود. همچنین پلتفرم های جدید رسانه های اجتماعی و انجمن های صنعتی را فراموش نکنید.

ممکن است فکر کنید که نوآوری و تحول آفرینی نقاط اشترک زیادی داشته باشند، اما آنها مفاهیم متفاوتی هستند و نباید آنها را اشتباه گرفت. هر شرکتی برای اینکه مشکلات خود را حل کند یا بودجه جدید دریافت کند به یک استراتژی تغییر نیاز دارد، اما به عنوان این استراتژی روی تحول آفرینی حساب نکنید. در عوض، من به شما پیشنهاد می کنم که تیم خود را به جای رویاهای بزرگ برای نجات جهان، بر روی تغییرات مکرر و ساده متمرکز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.