کسب و کار پر رونق Persky از فلاپی دیسک‌ها!

سونی آخرین تولیدکننده فلاپی دیسک بود که یک دهه پیش تولیدش را متوقف کرد، اما جالب است بدانید در این شرایط کسب و کار یک شرکت با همین فلاپی دیسک ها پررونق است.

به گزارش تک ناک، هرازگاهی شرکت Persky برای خرید چند پالت پر از فلاپی های بلااستفاده که شرکت ها پیدا کرده اند اقدام می کند. با این حال، در حال حاضر فقط نیم میلیون دیسکت در انبار Floppydisk.com وجود دارد و آنها ترکیبی از طرح های 3.5، 5.25 و 8 اینچی و چند فرمت کمتر رایج هستند.

تام پرسکی تام پرسکی آخرین بازمانده کسب و کار فلاپی دیسک
تام پرسکی آخرین بازمانده کسب و کار فلاپی دیسک

به‌علاوه، Persky می‌گوید که فلاپی دیسک‌ها را برای جلوگیری از مدفون شدن در محل های دفن زباله بازیافت می‌کند . این شرکت روزانه تا 1000 دیسک را از طریق پست دریافت می‌کند. دیسک هایی که این شرکت برای فروش عرضه می کند همه تست شده و تضمین شده هستند و با قیمت 19.95 دلار برای یک بسته 50 تایی فروخته می شوند.
ممکن است کنجکاو باشید که در سال 2022 هنوز چه کسی به فلاپی دیسک نیاز دارد. پاسخ بسیار گسترده است، با مشتریان متنوعی که هنوز به طور مرتب از این ابزار ذخیره سازی استفاده می کنند کسب و کار فلاپی دیسک هنوز ادامه دارد.

انبار Floppydisk.com

برخی از بزرگترین سفارشات فلاپی دیسک از شرکت های صنعتی، و همچنین هوا نوردی ، مراقبت های پزشکی ، و نساجی انجام می شود. همه این مشتریان وجه اشتراک دارند. آن‌ها از ماشین‌آلات کارآمد و قابل استفاده می‌کنند که شاید بیش از 20 سال عمر داشته باشند و از یک فلاپی درایو برای ذخیره و بارگذاری داده‌ها استفاده می‌کنند.
قبلا هم در مقاله ای اشاره شد که دولت ژاپن به تازگی تصمیم گرفته است که بایگانی مورد نیاز برخی اسناد رسمی روی فلاپی ها و سی دی ها را به تدریج حذف کند.

انبار Floppydisk.com

موارد استفاده دیگر برای این دیسکت ها ، مجموعه دارها ، محاسبات یکپارچه سازی با سیستم عامل است. همچنین، نباید سینتی سایزرها و ایستگاه های کاری قدیمی تدوین صدا را فراموش کنیم که از فلاپی ها برای وصله های صوتی، دنباله ها و سایر داده ها استفاده می کنند. با این حال، تقاضای کاربران دستگاه هایی مانند دوربین های دیجیتال با درایوهای فلاپی دیسک مانند سونی Mavica بسیار ناچیز است.

پرسکی در مورد چرایی، چگونگی و زمانی که Persky وارد تجارت فلاپی شد،می گوید : بدیهی است که این یک تجارت دیرینه است، زیرا در حال حاضر هیچکس چنین تجارتی را شروع نمی کند . Persky در اصل در تجارت تکثیر فلاپی و دیسک نوری بود. با این حال، از آنجایی که ارزش کاربردی ODD ها به دلیل رواج اینترنت فوق سریع بسیار پایین آمده است ، کسب و کار Perksy در حال حاضر حدود 90درصد به فروش فلاپی وابسته است. همانطور که عنوان می شود، پرسکی آینده طولانی برای کسب و کار خود نمی بیند، شاید چهار سال دیگر، اما اولین کسی است که اعتراف می کند که “دقیقاً فردی با بینش عالی نیست.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.