آزمایش موفقیت آمیز سیستم خودران سامسونگ

طبق گزارش ها، شرکت سامسونگ با انجام آزمایشی موفق یک گام دیگر به توسعه سیستم خودران سطح 4 نزدیک شده است.

به گزارش تکناک، طبق اعلام رسانه‌های محلی، تیم تحقیق و توسعه سامسونگ یک الگوریتم خودران ایجاد کرده و توانسته است بدون دخالت راننده، نزدیک به 200 کیلومتر بین سوون و گانگ نیونگ رانندگی کند.

این سیستم خودران که نیازی به مداخله راننده ندارد، “سطح 4″ یا ” رانندگی خودکار سطح بالا” (از طریق Synopsys) در نظر گرفته می شود. وسایل نقلیه خودران قادر به دستیابی به استقلال سطح 4، می توانند آزادانه در حالت خودران با مداخله کم یا بدون دخالت، معمولا در محیط های شهری با حداکثر سرعت 50 کیلومتر در ساعت حرکت کنند. این وسایل نقلیه خودران سطح 4 معمولاً برای خدمات درخواست ماشین سواری طراحی شده اند.

پشتیبانی خودروهای تسلا از رانندگی خودکار سطح 2

طبق ادعای گزارش اخیر، سامسونگ الگوریتم سیستم خودران خود را به همراه یک سیستم LIDAR (تصویربرداری لیزری، تشخیص و محدوده) روی یک خودروی تجاری در دسترس نصب کرده است. این تنظیمات با موفقیت آزمایش 200 کیلومتری را پشت سر گذاشته است، و این سیستم ‌توانست وسایل نقلیه اضطراری را تشخیص و خطوط را به‌طور خودکار تغییر دهد، روی رمپ‌ها حرکت و دو جاده متصل با ارتفاع‌های مختلف را شناسایی کند.

در تئوری، پنج سطح از خودمختاری وجود دارد (یا شش سطح، اگر “عدم استقلال” را در سطح 0 در نظر بگیریم). سطح 5 بالاترین سطح است و اتوماسیون کامل و سیستمی را ارائه می دهد که قادر به انجام کلیه وظایف رانندگی در هر شرایطی بدون نیاز به تعامل یا توجه انسانی است.

به عنوان مرجع، وسایل نقلیه الکتریکی خودران تسلا تنها به سطح 2 یا اتوماسیون جزئی دست یافته‌اند. طبق استانداردهای ایالات متحده، خودروهای زیادی قادر به اتوماسیون سطح 3 نیستند، اما مرسدس بنز اولین وسیله نقلیه خودران سطح 3 را در اوایل سال جاری معرفی کرد.

طبق گزارش‌ها، توسعه یک سیستم خودران سطح 4 (در مراحل آخر توسعه) توسط سامسونگ، برای بازار وسایل نقلیه خودران همچنین شرکت‌های تابعه مانند هارمن با ادغام بدون شک این سیستم پیشرفته در کابین دیجیتال خود یا پلتفرم های Ready Care بسیار مفید خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.