آغاز ماموریت ناسا برای کشف یک سیارک غنی از فلز

کاوشگر اعماق فضایی ناسا در یک ماموریت جدید به سمت سیارک غنی از فلز به ارزش 10 کوادریلیون دلار آمریکا در حال حرکت است.

به گزارش تکناک، ماموریت سایکی (Psyche) در 13 اکتبر از مجتمع پرتاب 39A در مرکز فضایی کندی در فلوریدا بر فراز موشک فالکون هوی اسپیس ایکس بلند شد.

پرتاب امروز NASA (National Aeronautics and Space Administration : American space and aeronautics agency) پس از توقف 24 ساعته به دلیل آب و هوای بد در کیپ کاناورال انجام شد. فضاپیما در طول پنجره پرتاب یک ثانیه‌ای خود بدون حادثه خاصی از زمین بلند شد و حدود 5 دقیقه بعد به مرحله دوم جدا شدن رسید.

یک ساعت پس از شروع عملیات ناسا، فضاپیمای رباتیک از تقویت کننده جدا شد و در ساعت 11:50 صبح به وقت محلی کنترل ماموریت ارتباطات دو طرفه را از طریق مجموعه شبکه فضایی عمیق ناسا در کانبرا استرالیا برقرار کرد.

این کاوشگر ناسا اکنون به سمت سیارک همنام خود، (سیارک سایکی) در راه است که به دلیل محتوای فلزی بالای آن بسیار مورد توجه است. جدای از ارزش علمی آن، امکان استخراج از این گونه سیارک ها می تواند اقتصاد زمین را متحول کند.

با این حال، همه باید تا آگوست 2029 منتظر بمانند، تا سایکی به مدار سیارک مورد نظر که 279 کیلومتری پهنا دارد برسد.

لیندی الکینز تانتون، محقق اصلی ماموریت سایکی ناسا در دانشگاه ایالتی آریزونا گفت: ما با فضاپیمای خود، که من و همکارانم حدود یک دهه برای توسعه آن فعالیت کردیم خداحافظی کردیم. اما واقعاً یک خط پایان نیست. این یک خط شروع برای ماراتن بعدی است. فضاپیمای ما برای دیدار با سیارک سایکی حرکت می کند و ما شکاف دیگری را در دانش خود پر خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.