آیا دولت با افزایش تعرفه اینترنت همراه موافقت می کند؟

آیا دولت زیر بار افزایش 100درصدی اینترنت همراه می رود؟

هفته گذشته بود که اپراتورهای ارائه دهنده اینترنت در نامه ای به رییس جمهور خواستار افزایش صددرصدی تعرفه برای بسته های دیتای همراه بالاتر از دو گیگابایت شدند.

به گزارش تکناک، این موضوع موجی از نگرانی ها را در خصوص گرانی بسته های اینترنت و کاهش دسترسی اقشار مختلف مردم به آن ایجاد کرد.

در همان روز وزیر ارتباطات به این درخواست اپراتورها واکنش نشان داد و افزایش قیمت را منوط به افزایش کیفیت دانست.اما پس از صحبت های زارع پور گمانه زنی ها در خصوص میزان افزایش تعرفه اینترنت بالا گرفت و در روزهای اخیر اخبار ضدونقیضی از این موضوع به گوش رسید.

اهمیت این موضوع سبب شد خبرنگاران بار دیگر در حاشیه جلسه هیات دولت به سراغ وزیر ارتباطات بروند و جزییات بیشتری از رویکرد این وزارتخانه در خصوص درخواست اپراتورهای اینترنت را جویا شوند.

زارع پور در این ارتباط با ریختن آب پاکی بر روی دست اپراتورها افزایش صد درصدی قیمت تعرفه ها را رد کرد و آن را در شرایط فعلی اقتصادی کشور غیرممکن دانست.

وزیر ارتباطات در این رابطه گفت: ما در دولت دنبال سود اپراتور نیستیم، بلکه دنبال کیفیت شبکه هستیم. ما درباره‌ درخواست افزایش تعرفه تصمیم‌گیری می‌کنیم اما درخواست آن‌ها برای افزایش صد درصدی را نمی‌پذیریم، چرا که در شرایط فعلی کشور چنین چیزی امکان‌پذیر نیست.

وی ادامه داد: اگر تصمیمی هم گرفته شود حتماً با توجه به سقف تورم تصمیم‌گیری خواهد شد و منوط به این است که شروط ما را رسماً بپذیرند.

زارع‌پور تأکید کرد: با توجه به اینکه در شرایط آخر سال هستیم و هزینه‌های مردم هم دم عید در حال افزایش است، اگر تصمیمی گرفته شود، ما حتماً بسته‌هایی را از اپراتورها به‌عنوان هدیه برای مردم خواهیم گرفت که بتوانند نیاز معمول خود را برطرف کنند. بر اساس مصوبه سال ۹۶ برای اینترنت همراه سقف و کفی تعریف شده، و افزایش تعرفه نخواهیم داشت. اگر در این مورد تصمیم‌گیری شود، بسته‌های جدیدی معرفی می‌شود که در حدود همان سقف و کف مصوب سال ۹۶ است.

او با بیان اینکه هنوز تصمیمی درباره افزایش تعرفه گرفته نشده و منوط به پذیرش این شروط از سمت اپراتورهاست، گفت: سازمان تنظیم مقررات شرایطی را به اپراتورها ابلاغ کرده که بر اساس آن افزایش کیفیت شبکه در مدت زمان مشخص باید به نحوی انجام شود که برای مردم مطلوب باشد. اگر در ادامه این شروط را اجرا نکنند، حتماً اپراتور را جریمه خواهیم کرد. این شرط و شروط باید به الحاقیه پروانه تبدیل شود تا در صورت انجام نشدن از سوی اپراتور، پیگیری‌های بعدی را انجام دهیم.

آنچه قطعی به نظر می رسد افزایش قیمت بسته های اینترنت همراه است و اختلاف ها تنها بر سر میزان و نحوه اعمال آن است. اپراتورها افزایش کیفیت خدمات را منوط به افزایش تعرفه ها می دانند و از سوی مقابل دولت در تلاش است این افزایش قیمت به گونه ای باشد که مورد گلایه و اعتراض مردم قرار نگیرد.

در هر صورت باید صبر کرد و دید تقابل دولت و اپراتورها در موضوع افزایش تعرفه اینترنت همراه به کجا می رسد و قیمت ها به کجا خواهد رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.