آیفون 15 می تواند بهترین کنسول بازی جهان باشد

در کنفرانس این هفته آیفون 15، اپل بر توانایی گیمینگ‌ چیپ جدید A17 Pro خود تمرکز قابل توجهی کرده است.

به گزارش تکناک، در یک مصاحبه جدید در IGN، سه تن از مدیران اپل جزئیات بیشتری درباره برنامه‌های شرکت برای تبدیل آیفون 15به “بهترین کنسول بازی جهان” ارائه می‌دهند.

آیفون 15 پرو توسط چیپ جدید A17 Pro تغذیه می‌شود که به طور قابل توجهی بر بهبود عملکرد GPU تمرکز دارد. GPU جدید “کلاس حرفه‌ای” با طراحی جدید 6 هسته‌ای عرضه شده است که اپل می‌گوید نه تنها عملکرد را بهبود می‌بخشد بلکه بهره‌وری انرژی را هم افزایش می‌دهد.

انتظار می‌رود عملکرد GPU تا 20٪ سریع‌تر باشد و همچنین برای اولین بار، ردیابی نور سخت‌افزاری (ray tracing) نیز وجود داشته باشد.

برای بررسی عمیق‌تر درباره تمرکز آیفون 15 پرو بر روی بازی‌ها، IGN با جرمی سندمل، مدیر ارشد نرم‌افزار GPU اپل، تیم میلت، معاون معماری پلتفرم، و کیان درانس، معاون بازاریابی محصولات آیفون در جهان، مصاحبه کرده است.

در مصاحبه، میلت برجسته کرد که هدف اپل در واقع مسابقه مستقیم با کنسول‌های خاصی مانند پلی‌استیشن 5 یا ایکس باکس سری S نیست. به جای آن، تمرکز آن بر ساخت یک پلتفرم و ابزارهایی است که به طور مستقیم جذابیتی برای توسعه‌دهندگان بازی داشته باشد.

در بخشی از این گفتگو آمده است: “ما تمرکز خود را بر روی توسعه‌دهندگان و عناوین بازی‌ها قرار داده‌ایم و کمتر سعی می‌کنیم در رقابت با کنسول‌ها باشیم. فکر می‌کنم کنسول تنها یک راه مناسب برای ماست تا درباره بازی‌های کلاسیک و نوع بازی‌هایی که توسعه‌دهندگانی که هدفمان است، و کسانی که با موفقیت آن‌ها را ارائه داده‌اند، صحبت کنیم. ما تلاش زیادی کرده‌ایم تا همان ابزارهای توسعه را به توسعه‌دهندگان ارائه دهیم و با آن‌ها به شدت همکاری می‌کنیم.”

در پاسخ به احتمال بالارفتن دمای آیفون 15 پرو و ناتوانی در حفظ عملکرد در بازی‌های با شدت بالا، درانس توضیح داد: این بخشی از مزیت طراحی ما برای یک مدل خاص آیفون است. پس در سطح سیستم قادر هستیم با تیم‌های مختلف همکاری کنیم تا درک کنیم که عملکردی که ما فراهم می‌کنیم، چگونه در گیم‌پلی واقعی ظاهر می‌شود و آیا قادر خواهیم بود نه تنها نرخ فریم‌ها و عملکرد بالای گرافیکی که جرمی درباره آن صحبت کرد را داشته باشیم، بلکه آیا قادر خواهیم بود آن‌ها را حفظ کنیم. من می‌دانم که ما در بخش SoC (سیستم بر روی تراشه) بسیار فعالیت می‌کنیم و همچنین در بخش نرم‌افزاری برای اطمینان از اینکه این تجربه بهبود یابد، بسیار تلاش می‌کنیم.”

میلت افزود که برخی از این مسئولیت نیز بر دوش توسعه‌دهنده است تا توازنی کامل بین عملکرد، کیفیت و سایر عوامل را برقرار کند.

صفحه نمایش خود دارای یک فناوری مقیاس بندی بسیار شگفت‌انگیز است. GPU قادر به مقیاس بندی است. بنابراین با ویژگی‌های مانند ردیابی نور و سایه‌زدایی مش و این معماری محاسباتی بسیار پیشرفته، توسعه‌دهنده به همه‌ی این الگوریتم‌ها دسترسی دارد تا برای یافتن بهترین توازن بین محاسبات، کیفیت، عملکرد، نرخ فریم و رزولوشن استفاده کند. و سپس ما همه‌ی اینها را در نرم‌افزار و در سطح سیستم جمع آوری می کنیم. ما مطمئن می‌شویم که تجربه‌ای پایدار، با عملکرد بالا، عمر باتری طولانی و راحت برای نگهداشتن در دست برای بازی کردن این بازی‌های شگفت‌انگیز وجود دارد. بنابراین، ما کلیت را طراحی کرده‌ایم تا تجربه بازی را عالی کنیم، از جمله اطمینان از اینکه عملکرد و عمر باتری پایدار باشد. ما معتقدیم که در این امر موفق بوده‌ایم.

ساندمل به اصطلاح قدیمی می‌پردازد که “بهترین کنسول بازی آن است که با خودت به همراه داری”. اما این بار هدف اپل همین نیست. به جای آن، ساندمل اعتقاد دارد که آیفون “بهترین کنسول بازی” خواهد بود، بدون شک.

علاوه بر خود مصاحبه، باید به تصمیم اپل برای مصاحبه اختصاصی با IGN اشاره کرد. این یک نمونه از این است که شرکت به منظور جذب مخاطبان جدیدی با علاقه خاص به بازی‌ها، خارج از حیطه‌های بازاریابی معمول خود فعالیت می‌کند.

به نظر می‌رسد اپل باید دست از گوش دادن به مایکروسافت بردارد و یاد بگیرد که مشخصات فنی به طور کامل بی‌ارتباط با آنچه یک کنسول بازی خوب، معقول یا عالی را تشکیل می‌دهد است. برنامه‌های نرم‌افزاری ارزشمند و جذاب به هر حال از مشخصات سخت‌افزاری مهمتر هستند.

مصاحبه کامل در IGN برای دستیابی به جزئیات بیشتر درباره دلیل جاه طلبی اپل در تلاش برای ورود به دنیای بازی با آیفون 15 پرو و تراشه A17 پرو، حتماً خواندنی است.

ما شاهد تلاش‌های متعددی از سوی اپل برای جای گرفتن در دنیای بازی‌ها بوده‌ایم، اما آیا آیفون 15 پرو و تراشه جدید A17 پرو منجر به نتایج بهتری نسبت به قبل خواهد شد؟ ما را در نظرات خود درباره این موضوع مطلع کنید.

1 دیدگاه برای “آیفون 15 می تواند بهترین کنسول بازی جهان باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.