احتمال عرضه آی مک های جدید تا 3 ماه آینده

به گفته مارک گورمن از بلومبرگ اپل ممکن است محصول جدیدی را در ماه اکتبر معرفی کند. طبق حدسیات وی، تمرکز عرضه بعد از آیفون 15، احتمالاً مک‌های جدید و آی‌مک مجهز به M3 خواهد بود.

به گزارش تکناک، گورمن پیش از این، به احتمال عرضه یک آی مک مجهز به M3 توسط اپل در پایان سال جاری اشاره کرده بود.

گورمن در تایید کامل این پیش‌بینی مردد است، اما زمان‌بندی آن مناسب به نظر می‌رسد. آخرین آی مک جدید مربوط به دو سال پیش با طراحی مجدد رنگارنگ است.

این مسأله لزوما به معنی ایجاد تغییرات در فرم فاکتور آن نیست. و طبق صحبت های گورمن در Power On هفته گذشته، آی‌مک‌های بزرگ‌تر و احتمالاً تا 32 اینچی تا اواخر سال 2024 عرضه نخواهند شد، بنابراین این ارتقا ممکن است فقط در نسخه‌های 24 اینچی موجود اعمال شود.

طبق پیش‌بینی گورمن، احتمالا شاهد استفاده از پردازنده M3 در مک‌بوک‌های 13 اینچی اپل،  مک‌بوک ایر و مک‌بوک پرو، خواهیم بود، اما او در مورد آی‌پد صحبتی نکرده‌است و طبق حدسیات وی، نسخه احتمالی آیپد پرو مجهز به M3 و صفحه نمایش OLED سال آینده عرضه می شود.

گورمن همچنین به توسعه یک مدل سریعتر آی‌پد ایر اشاره کرده است. در صورت صحت این موارد می‌توان گفت با توجه به روند توسعه جدید، پس از عدم ارتقا آی‌پد میان‌رده در سال 2021 و عرضه آی‌پد ایر مجهز به M1 در سال 2022، احتمالا آی‌پد به برنامه‌ی عرضه‌ی سالیانه باز می‌گردد.

طبق گفته های پیشین گورمن، آی مک های جدید M3، آی‌مک و مک‌بوک ایر ۱۳ اینچی، ممکن است در سال جاری یا سال آینده به نمایش درآیند و به اولین دستگاه‌های جدید مجهز به تراشه‌های سیلیکون ۳ نانومتری اپل تبدیل شوند. طبق اطلاعات منتشر شده در ابتدای سال از منبع مطلع، مینگ چی کو، تحلیلگر زنجیره تامین اپل، رونمایی از تراشه های جدید M3  پرو و مکس در نیمه اول سال 2024 انتظار می رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.