استفاده اکثر آمریکایی ها از تلفن های غیر هوشمند

تلفن های غیر هوشمند در سراسر جهان از مد افتاده‌اند، اما در ایالات متحده آمریکا هنوز استفاده می‌شوندبه نحوی که HMD Global ،شرکت سازنده نوکیا، هنوز هم با ساخت تلفن های دکمه ای ساده، سالانه میلیاردها دلار درآمد دارد.

به گزارش تکناک، شهروندان آمریکایی در تلاش برای محدود کردن زمان استفاده از صفحه نمایش و بهبود سلامت خود، و همچنین فاصله گرفتن از اینترنت، تلفن های غیر هوشمند را به تلفن های هوشمند فانتزی یا تلفن های تاشو ترجیح می دهند.

علت محبوبیت حال حاضر تلفن‌های غیر هوشمند

جوزه بریونز، اینفلوئنسر تلفن‌های غیر هوشمند و مدیر کانال r/dumbphones در reddit می نویسد: این مساله در جامعه نسل Z مشاهده می‌شود، آنها از صفحه نمایش خسته شده اند. ولی هنوز نمی‌دانند چه اتفاقی برای سلامت روان آنها افتاده است، و سعی می‌کنند میزان استفاده خود از آنها را کاهش دهند.

سال گذشته، HMD Global رکورد فروش تلفن‌های هوشمند تاشو در ایالات متحده را زد. گزارش ها نشان می دهد که هر ماه نزدیک به ده ها هزار دستگاه تلفن همراه فروخته می شود. در همین حال، این شرکت با کاهش نادری در فروش تلفن های همراه خود مواجه شده است.

بر اساس تحقیقات Counterpoint، فروش تلفن های همراه HMD Global در کشورهای جهان سوم از جمله هند، آفریقا و خاورمیانه بیشتر بوده است، که نزدیک به 80 درصد از فروش آن در سال گذشته از این مناطق بوده است. با این حال، امسال بازار دستخوش تغییر بزرگی شده است و جوانان در ایالات متحده، تلفن های ساده را به تلفن های هوشمند ترجیح می دهند.

مورهد می گوید: در آمریکای شمالی، بازار تلفن‌ غیر هوشمند تقریباً ثابت است. اما با وجود نگرانی‌های بهداشت عمومی کنونی، احتمالا شاهد رشد 5 درصدی آنها در پنج سال آینده خواهیم بود.

با توجه به این موضوع، شرکت هایی مانند Light و Punkt در تلاش برای استفاده حداکثری از این روند، در حال توسعه بهترین جایگزین برای گوشی های هوشمند برای افراد مایل به ایجاد محدودیت در زمان استفاده از صفحه نمایش هستند. تعدادی از افراد مشهور رسانه های اجتماعی به طور عمومی از تلفن های مینیمالیستی استفاده می کنند.

جو هولیر یکی از بنیانگذاران لایت می گوید: ما می‌خواهیم با Light phone نه یک تلفن‌ غیر هوشمند ، بلکه یک تلفن هوشمندانه‌تر – یک تلفن برتر و مینیمالیستی – که ذاتاً ضد فناوری نباشد، ایجاد کنیم و به وسیله آنها بتوان به صورت آگاهانه، نحوه و زمان استفاده از جنبه های مختلف فناوری برای ارتقا کیفیت زندگی را انتخاب کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.