استفاده از iOS راحت تر است یا اندروید؟

طبق گزارش جدیدی از GreenSmartphones کاربران اندروید نسبت به همتایان iOS خود با مشکلات کاربری کمتری مواجه می‌شوند، و به نظر می‌رسد اندروید سیستم عامل بصری‌تری داشته باشد.

به گزارش تکناک، این تحلیل و بررسی داده‌های موتورهای جستجو را تجزیه و تحلیل می‌کند و تعداد دفعاتی را که کاربران هر دو سیستم برای کمک در عملیات‌های اساسی مانند ضبط صفحه، اسکرین‌شات‌ها و اشتراک‌گذاری مکان جستجو می‌کنند، ردیابی می‌کند.

یکی از رابط های کاربری مناسب که بسیاری از کاربران برای انتخاب بین گوشی ها، آن را انتخاب میکنند، رابط کاربری MIUI است. چندی پیش، نسخه اولیه MIUI 15 در سرور بروزرسانی شیائومی ظاهر شد. با این حال، آخرین مورد از این اطلاعات افشا شده، تغییرات ایجاد شده در سیستم MIUI 15 است.

مقایسه عملیات رایج اندروید و iOS

طبق یافته‌های موجود، کاربران آیفون در ایالات متحده تقریباً 358000 بار در ماه برای کمک به این عملکردهای اساسی جستجو می‌کنند و 58 درصد بیشتر از کاربران اندروید است. به طور خاص، بیشترین مشکلات در جستجو درباره «نحوه پاک کردن تمام محتوا و تنظیمات» است به طوری که کاربران iOS شش برابر بیشتر از کاربران اندروید جستجو می‌کردند.

در این نظرسنجی 12 عملیات رایج مقایسه شد و اندروید در 10 مورد از این دوازده حوزه بهتر از iOS عمل کرد و کاربران کمتری نیاز به جستجوی دستورالعمل‌ها داشتند. اندروید فقط در گرفتن اسکرین شات و اسکن کدهای QR از iOS عقب تر بود، و در این قسمت iOS برای کاربران بصری تر به نظر می رسید.

به طور متوسط، 226000 جستجو ماهانه توسط کاربران اندروید برای کمک در انجام کارهای اساسی انجام شده است در حالی که این رقم برای کاربران iOS، ۳۵۸۰۰ بوده است و این تفاوت 58.41 درصد است. این میزان تقریباً معادل تعداد کاربر هر دو سیستم عامل در ایالات متحده است.

اگرچه بحث طولانی‌مدت بر سر برتری اندروید و iOS با استدلال‌هایی درباره انعطاف‌پذیری و سفارشی‌سازی بیشتر اندروید در برابر سرعت و امنیت بالای iOS همیشه در جریان است. طبق این مطالعه ممکن است استفاده از اندروید برای کاربر عادی آسان‌تر باشد.

این تحقیق بر اساس تجزیه و تحلیل حجم جستجوی گوگل در ایالات متحده طی 12 ماه گذشته انجام شد و برای حفظ ثبات از یک قالب کلیدواژه برای هر دو سیستم عامل استفاده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.