اعلام جزییات جدید از رویداد WWDC 2023

کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل (WWDC) یکی از مهمترین رویدادهای این شرکت در سال است و معمولا همیشه در رویداد WWDC بیشتر بر معرفی نرم افزار تمرکز می‌شود و نسخه های سخت افزاری در اولویت بعدی قرار می‌گیرند.

به گزارش تکناک، با این وجود، امسال قرار است حداقل یک معرفی سخت افزاری بزرگ، یعنی رونمایی از هدست MR/VR/AR مورد انتظار اپل وجود داشته باشد. بنابراین، انتظارات به طور طبیعی بالاتر است.

در این گزارش تمام اطلاعات موجود حال حاضر در مورد رویداد WWDC 2023 از نحوه تماشا تا انتظارات گردآوری شده‌است و در صورت انتشار اطلاعات جدید، آنها را نیز اطلاع رسانی خواهیم کرد.

تاریخ برگزاری و نحوه تماشا آن

رویداد WWDC 2023 بین 5 ژوئن 2023 تا 9 ژوئن 2023 در قالبی عمدتاً آنلاین با “تجربه ویژه حضوری” در اولین روز کنفرانس برگزار می شود. به احتمال زیاد، همه افراد دارای اتصال اینترنتی می‌توانند رویداد WWDC 2023 را به‌صورت آنلاین و زنده دنبال کند. یکی از ساده ترین راه ها برای انجام این کار احتمالاً از طریق کانال رسمی اپل در یوتیوب خواهد بود. در صورت ارائه پیوند دیگری اطلاعات آن در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. علاوه بر این، این رویداد به طور گسترده توسط PhoneArena پوشش داده خواهد شد.

digikala

چه چیزی را باید انتظار داشت؟

طبق گزارش مارک گورمن از بلومبرگ، پیش از این رونمایی از هدست واقعیت ترکیبی اپل مشخص شده است. در حال حاضر، هیچ نشانه‌ای از عرضه محصولات سخت‌افزاری جدید فراتر از این دستگاه وجود ندارد. با این وجود، انتظار معرفی مجموعه ای کامل از به روز رسانی های نرم افزاری همه سیستم عامل های اپل می‌رود.

هدست AR/VR اپل

می‌توان گفت تقریباً برجسته ترین رویداد امسال معرفی هدست AR/VR اپل با نام “Reality Pro” خواهد بود و با توجه به دیگر دستگاه‌های نسل اول اپل، احتمالاً این دستگاه یک محصول نسبتاً خاص خواهد بود. پیش‌بینی می‌شود قیمت این هدست بیش از 3000 دلار باشد. به همین دلیل، اپل در حال کار بر روی یک هدست مقرون‌به‌صرفه‌تر با انتظار عرضه در آینده است.

بنابراین Reality Pro بیشتر برای افراد حرفه‌ای‌ طراحی شده‌است و به مجموعه‌ای از مشخصات چشمگیر از جمله فناوری نمایشگر نسل بعدی، چیپست M2 و انواع سنسورهای مختلف برای ردیابی حرکات چشم و سر مجهز خواهد بود. در اوایل سال جاری، مارک گورمن از بلومبرگ، جامع‌ترین تصویر حاضر از هدست VR/AR اپل را ارائه داد. همچنین چند رندر موجود طراحی مورد انتظار دستگاه را به نمایش می گذارد.

Reality Pro احتمالاً شامل سیستم عامل جدیدی (طبق شایعات xrOS) خواهد بود. احتمالا این سیستم عامل جدید یکی از دلایل اصلی اپل برای رونمایی از هدست در WWDC است. چنین زمان‌بندی به توسعه‌دهندگان اجازه خواهد داد تا قبل از عرضه دستگاه جدید در بازار، روی برنامه‌های آن کار کنند.

در نهایت، احتمالا کاربران قبل از دسترسی به Reality Pro، باید مدتی صبر کنند. به گفته بسیاری از تحلیلگران، ممکن است بین معرفی در WWDC و عرضه رسمی آن تاخیری وجود داشته باشد.

اطلاعیه های نرم افزاری

به غیر از Reality Pro، انتظار می‌رود تعدادی از به روز‌رسانی نرم‌افزاری مهم از جمله iOS 17، iPadOS 17، macOS 14 و watchOS 10  اعلام شود. طبق ادعای افراد مطلع، به دلیل تمرکز بیشتر اخیر اپل بر توسعه VR خود، اکثر به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری فوق‌الذکر تا حدودی ارتقا نرم‌افزار کنونی خواهد بود.

iOS 17

با در نظر گرفتن این موضوع، عمدتاً انتظار می‌رود iOS 17، تغییراتی در کیفیت زندگی، پشتیبانی از فروشگاه‌های برنامه شخص ثالث (مطابق با قوانین اتحادیه اروپا) و بهبودهایی در CarPlay به ارمغان بیاورد. همچنین عملاً پشتیبانی نرم افزاری آیفون‌های عرضه شده قبل از سال 2018 (یعنی آیفون X، آیفون 8 و آیفون 8 پلاس) متوقف خواهد شد. برخی از پیشرفت‌ها در سیستم اعلان‌ها، ویجت‌های جدید Lock Screen و تغییراتی در iMessage نیز ممکن است.

iPadOS 17

در حال حاضر تقریباً هیچ اطلاعاتی در مورد به روز رسانی آینده iPadOS وجود ندارد. احتمال ایجاد تغییرات عمده‌ وجود ندارد، اما نوعی اصلاحات در تجربه چندوظیفه‌ای در آی‌پدهای پیشرفته اپل ممکن است ایجاد شود، زیرا این امر موجب تسهیل قابلیت 2-in-1 fantasy واقعی قابل ارائه در این دستگاه‌ها می‌شود.

WatchOS 10

به گفته مارک گورمن، WatchOS 10 “یک ارتقاء نسبتاً گسترده” خواهد داشت و “تغییرات قابل توجهی در رابط کاربری” آن ایجاد خواهد شد. بنابراین، این به‌روزرسانی مهم‌ترین به‌روزرسانی‌های سیستم عامل در سال جاری محسوب می‌شود. هنوز جزئیاتی از آن در دست نیست، اما به احتمال زیاد، کاربران را نا امید نخواهد کرد.

مک و آیپدهای جدید

در حال حاضر تنها معرفی قطعی سخت‌افزاری WWDC، معرفی Reality Pro است. با این وجود، دو دستگاه دیگر، یک آیپد ایر اصلاح‌شده و چند مک جدید ممکن است در ماه ژوئن نیز معرفی شوند. احتمالا تنها اصلاح ایجاد‌شده در آیپد محتمل عرضه آن با تراشه M2 اپل خواهد بود.

در بخش مک، نیز بالاخره می‌توان شاهد استفاده از تراشه سیلیکون اپل در مک پرو، مساله مورد انتظار اکثر افراد حرفه‌ای بود.

منتظرچه چیزی نباید باشیم؟

مدل های جدید آیفون

به طور معمول، خط تولید آیفون در ماه سپتامبر در یک رویداد اختصاصی اپل معرفی می‌شود. تاکنون تنها آیفون‌هایی عرضه‌شده در زمان‌های متفاوت، گوشی‌های سطح پایه شرکت کوپرتینویی هستند. با این اوصاف، آیفون SE 4 بعدی در اولین فرصت در سال 2024 عرضه خواهد شد. یعنی در WWDC شاهد معرفی هیچ آیفون جدیدی نخواهیم بود.

مدل های جدید اپل واچ

اپل در اواخر سال 2022،  اپل واچ 8، اپل واچ SE 2 و اپل واچ اولترا را در کنار سری آیفون 14 معرفی کرد. یعنی به احتمال زیاد، به دلیل تمایل شرکت کوپرتینویی به طی چرخه به روز رسانی یک ساله محصولات خود، هیچ ابزار پوشیدنی را قبل از سپتامبر 2023 عرضه نخواهد کرد.

مدل های جدید ایرپاد

طبق شایعه‌ی اخیری، اپل در حال توسعه ایرپادهای جدید است، اما مینگ چی کو متعاقباً توضیح داد مدل آینده فقط یک نسخه USB-C از ایرپاد پرو ۲ عرضه شده در سال 2022 خواهد بود. یعنی عرضه مدل جدید در ماه های آینده بعید به نظر می‌رسد.

digikala

1 دیدگاه برای “اعلام جزییات جدید از رویداد WWDC 2023

  1. اشتراک‌ها: IOS 17  با یک طراحی جدید عرضه می شود - تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.