امکان ارسال عکس‌های HD در واتس‌اپ

واتس‌اپ در حال ارائه امکان ارسال تصاویر با کیفیت “HD” در پلتفرم پیام‌رسانی خود است.

به گزارش تکناک، مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا از طریق کانال اطلاع‌رسانی خود در اینستاگرام اعلام کرد: «به اشتراک‌گذاری عکس ها در واتس‌اپ به تازگی ارتقا یافته است. “اکنون می توان تصاویر را با کیفیت HD ارسال کرد.”

این ویژگی طی چند هفته آینده در سراسر جهان عرضه می شود، بنابراین کاربران برخوردار از این ویژگی می توانند تصاویر با کیفیت و وضوح بالاتر (احتمالاً همچنان فشرده تر از نسخه اصلی) از نسخه‌های اندروید، iOS یا وب ارسال کنند و گیرندگان نماد کوچکی در بالای تصویر به منظور تمایز آنها مشاهده خواهند کرد.

به گفته متا، پشتیبانی از ویدیوهای HD به زودی پس از آن ارائه می شود.

طبق تصاویر مشاهده شده در نسخه های بتا توسط WABetaInfo، هنگام افزودن یک تصویر به رشته پیام، نماد HD را مشاهده خواهند کرد. طبق اشارات این نشریه، این ویژگی برای اولین بار در نسخه 23.11.0.76 برای iOS و نسخه 2.23.12.13 برای اندروید برای آزمایش کنندگان بتا ارائه شد.

طبق تصاویر WABetaInfo، منوی “photo quality” پس از ضربه زدن روی نماد HD ظاهر می شود و دو گزینه رزولوشن ارائه می دهد: standard quality (1600 x 1052) و HD quality (4096 x 2692).. متا به جزئیاتی در مورد میزان فشرده سازی کلی تصاویر و نحوه نمایش آنها در مقایسه با ارسال تصاویر از طریق iMessage اپل یا هر پلتفرم رقیب دیگری اشاره نکرده است. تصاویر با کیفیت بالاتر نیز تحت همان پیش‌فرض‌های رمزگذاری سرتاسر واتس‌اپ قرار می‌گیرند.

در صورت کندی اتصالات، گیرندگان می توانند بین نسخه با کیفیت استاندارد یا HD انتخاب کنند. همچنین، ارسال با کیفیت استاندارد پیش‌فرض برای فرستنده‌ها باقی می‌ماند و نیاز اجتناب‌ناپذیر به پاک‌سازی حافظه گوشی پس از دریافت تصاویر بیش از حد در چت گروهی را به تأخیر می‌اندازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.