امکان بزرگنمایی 300 درصدی صفحات در نسخه اندروید کروم

گوگل کروم با تقویت ویژگی بزرگنمایی صفحات وب خود، آن را برای افراد دچار مشکل هنگام مرور وب در صفحه کوچک نمایشگر دستگاه‌های اندرویدی کاربردی‌تر می‌کند.

به گزارش تکناک، با بهبود ویژگی بزرگنمایی گوگل کروم، می‌توان اندازه متن، تصاویر، ویدیوها و مدیریت پخش را در صفحات وب تلفن همراه تا 300 درصد، در عین حفظ قالب‌بندی اصلی آن بزرگ‌تر کرد.

این ویژگی هنوز برای همه کاربران کروم در دسترس نیست، اما با دانلود نسخه بتا کروم در تلفن یا تبلت خود، امکان دسترسی به آن وجود دارد. برای فعال کردن این ویژگی، روی نماد سه نقطه در گوشه سمت راست بالای مرورگر بزنید، روی Settings > Accessibility کلیک و سپس درصد بزرگنمایی مورد نظر خود را تنظیم کنید.

Here’s how the page zoom feature will work.

گوگل این تنظیمات را برای همه سایت‌های مروری آتی ذخیره خواهد کرد، بنابراین هر بار مجبور به تنظیم آن نخواهید بود، و حتی در سایت‌های مسدود کننده ویژگی‌های بزرگنمایی نیز اعمال می‌شود. پیش از این، گوگل تنها اجازه تنظیم مقیاس بندی متن تا 200 درصد را می‌داد.

digikala

گوگل چند به روز رسانی دیگر، از جمله ویژگی جدید حاشیه نویسی آزادانه در نسخه اندروید Google Drive را اضافه خواهد کرد. این ویژگی امکان استفاده از انگشت یا قلم برای افزودن متن در حاشیه فایل‌های PDF یا علامت‌گذاری متون مهم را فراهم می‌کند. همچنین می‌توان یک کپی از PDF شامل حاشیه‌نویسی را مخفی، حذف یا تغییرات آن را لغو و ذخیره کرد. با این قابلیت‌ها، ویژگی یادداشت‌برداری بسیار کاربردی خواهد شد.

گوگل همچنین ویژگی حذف نویز در Meet را به دستگاه‌های اندرویدی بیشتری اضافه خواهد کرد (دستگاه‌های مورد نظر هنوز مشخص نیستند)، به‌علاوه پشتیبانی از همگام‌سازی سریع هدفون و اتصال خودکار آنها به سیستم‌عامل کروم در صورت همگام سازی قبلی هدفون‌ها با دستگاه اندرویدی، ارائه خواهد کرد. یکی دیگر از موارد آتی، ارائه برخی ترکیبات جدید شکلک‌ها با تم بهار و بسکتبال در Gboard’s Emoji Kitchen است.

جدای از ارائه ویژگی‌های جزئی، اینکه گوگل هنگام به روز رسانی کروم، دسترسی را در نظر دارد، اطمینان خاطری برای کاربران است. امیدواریم سایر مرورگرهای مبتنی بر کرومیوم، مانند Microsoft Edge، از کروم پیروی کنند و ویژگی‌های مشابهی در بزرگ‌نمایی صفحه ارائه کنند.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.