امکان جابجایی روان بین ویندوز 11 و ویندوز 365

مایکروسافت به تازگی نسخه 23521 ویندوز 11 را برای Insiders در Dev Channel منتشر کرده است. بزرگترین مورد اضافه شده در به‌روزرسانی، پشتیبانی از Windows 365 Switch  است.

به گزارش تکناک، این بروزرسانی یک ویژگی جدید برای جابجایی آسان بین دسکتاپ محلی و رایانه شخصی ویندوز 365 را ارائه کرده است. این ویژگی از جابه‌جایی بین دو نمونه با دستورات صفحه‌کلید، ژست‌های سوایپ یا کلیک ماوس پشتیبانی می‌کند.

Windows 365 Switch هم اکنون برای کانال Dev و اعضای Insider کانالBeta  در دسترس است.

مایکروسافت در یک پست وبلاگ این ویژگی را به این صورت توضیح داد:”Windows 365 Switch امکان حرکت آسان بین یک سیستم مبتنی بر فضای ابریWindows 365  و دسکتاپ محلی با استفاده از همان دستورات کیبورد آشنا و همچنین یک کلیک ماوس یا حرکت را فراهم می‌کند. قابلیت Windows 365 Switch تجربه یکپارچه از ویندوز 11 را از طریق ویژگی Task view امکان پذیر می کند.”

ساخت Dev Channel امروزی همچنین شامل گزینه‌های جدیدی برای Windows Copilot می‌شود و فعال کردن حالت never combined را در نوار وظیفه آسان‌تر می‌کند. همه موارد جدید و بهبود یافته به صورت زیر است:

ویندوز 365

کاربران Windows Insider در کانال های Dev و Beta می توانند در پیش نمایش عمومی Windows 365 Switch شرکت کنند. این برنامه با استفاده از دستورات آشنا کیبورد، به راحتی امکان جابجایی بین یک اکانت Windows 365 ابری و دسکتاپ محلی را فراهم می‌کند.

Windows Copilot

اعضای Windows Insiders در کانالDev  با ورود به سیستم، توسط AAD مدیریت می شوند (به زودی به Microsoft Entra ID تبدیل خواهد شد) و بدون نیاز به فعال‌سازی آن از طریق Group Policy Editor، دوباره Windows Copilot برای آنها فعال می‌شود.

نوار وظیفه و System Tray

برای سهولت بیشتر فعال‌سازی حالت never combined در نوار وظیفه، تنظیمات به روز شده‌اند. کاربران می‌توانند حالت never combined را با تنظیم « Combine taskbar buttons and hide labels» روی خاموش، فعال کنند. یک تنظیم جداگانه برای روشن کردن آن در سایر نوارهای وظیفه (به عنوان مثال سناریوهای چند مانیتور) ارائه می دهد.

نورپردازی پویا

اکنون می‌توان فوراً رنگ تم ویندوز خود را با دستگاه‌های اطراف با کلید «Match my Windows accent color» در قسمت «Effects» برای نورپردازی پویا از طریق Settings > Personalization > Dynamic Lighting کرد. این بهبود از نسخه هفته گذشته کانال Dev آغاز شده‌است.

Task Manager

صفحه تنظیمات Task Manager به منظور تطابق با اصول طراحی ویندوز 11 به‌روزرسانی شده‌است. این طراحی ظاهر و احساسی مشابه تنظیمات در ویندوز 11 دارد و رابط کاربری تمیزتری را ارائه می‌کند و دسته‌ها را در بخش‌های مختلف جدا می‌کند. برخی از گفتگوها در Task Manager نیز به روز شده‌است.

Windows Spotlight

پس از به‌روزرسانی سیستم‌عامل، در موارد خاصی مانند استفاده از پس‌زمینه پیش‌فرض ویندوز 11 یا یک رنگ ثابت، ممکن است Windows Spotlight برای شما فعال باشد. در صورت عدم تمایل به فعال‌سازی Windows Spotlight، امکان خاموش‌کردن آن وجود دارد و در به‌روزرسانی‌های آینده سیستم‌عامل مگر با میل کاربر دوباره فعال نخواهد شد.

جستجو در نوار وظیفه

Windows Search اکنون از برنامه Microsoft Bing Search برای جستجو و نمایش محتوای وب استفاده می کند. در منطقه اقتصادی اروپا (EEA)، می‌توان در Setting برنامه‌های Microsoft Store نصب‌شده را به عنوان ارائه‌دهنده جستجوی وب برای بازگرداندن محتوای وب و نتایج جستجو در جستجوی ویندوز تنظیم کرد.

تنظیمات

ویژگی پایان کار در قسمت System > For Developers دیگر نیازی به فعال کردن حالت برنامه‌نویس قبل از استفاده ندارد.

دیگر تغییرات

در منطقه اقتصادی اروپا (EEA)، ویندوز اکنون برای اشتراک داده‌ها بین ویندوز و سایر سرویس‌های مایکروسافت وارد‌شده به سیستم، به صدور مجوز نیاز دارند. برخی از ویژگی‌های ویندوز اکنون شروع به بررسی رضایت کاربر می‌کنند و موارد بیشتری در ساخت‌های آینده اضافه می‌شوند. بدون رضایت کاربر برای اشتراک‌ داده‌ها بین Windows و سایر سرویس‌های Microsoft سیستم، ممکن است برخی از قابلیت‌های Windows در دسترس نباشند. برای مثال انواع خاصی از توصیه‌های فایل در قسمت «Recommended» در منوی استارت نمایش داده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.