نیسان سرانجام نسخه فیزیکی یکی از خودروهای الکتریکی خود به نام Max-Out EV کروکی را قبل از رویداد نیسان فیوچرز که از 4 فوریه در یوکوهاما ژاپن آغاز میشود، به نمایش گذاشت.
به گزارش تکناک، این رویداد که تا 4 مارس ادامه دارد، قرار است نشان دهد که نیسان چگونه آینده حرکت پایدار و طراحی نوآورانه را شکل می دهد.
در نوامبر 2021، نیسان رندرهایی از چهار مفهوم خودروی الکتریکی را با نامهای جذابی مانند Chill-Out، Surf-Out، Hang-Out و Max-Out به عنوان بخشی از اعلامیه خود برای سرمایهگذاری 17.6 میلیارد دلاری برای توسعه خودروهای الکتریکی و فناوری باتری جدید به اشتراک گذاشت.
اطلاعات زیادی در مورد نیسان Max-Out وجود ندارد، به جز آنچه می توانیم از نگاه کردن به آن و توضیحات مبهم و خیالی نیسان به دست آوریم.
نیسان Max-Out در واقع یک خودروی کروکی دو نفره است که به گفته شرکت بر اساس “مفهوم اساسی یکی بودن با خودرو” ساخته شده است. ما مطمئن نیستیم که دقیقاً به چه معناست. آیا صرفاً بازی با کلمات است یا طراحی و عملکرد این وسیله نقلیه باعث میشود رانندگان احساس کنند که با آن یکی هستند؟
طرح های مفهومی اغلب تمرین های طراحی هستند که به منظور تحریک خلاقیت در یک شرکت انجام می شود. گاهی اوقات، این مفاهیم یک نگاه اجمالی جهت دار ارائه می دهند که یک خودروساز ممکن است در آن مسیر طراحی را طی کند. به عبارت دیگر، عناصر Nissan Max-Out می توانند وارد بازار شوند.
طرفداران نیسان GT-R احتمالا از نزدیک این اخبار را دنبال می کنند. نکاتی وجود دارد مبنی بر اینکه جانشین GT-R در راه است و برقی خواهد شد. تاکائو کاتگیری، مدیرعامل نیسمو در مصاحبه ای در دسامبر 2022 به اتوکار گفت که نیسان در حال توسعه یک خودروی اسپرت جدید است که به صورت هیبریدی یا سایر فرمت های برقی در دسترس خواهد بود. این خودرو ابتدا در ژاپن و پس از آن در آمریکای شمالی، اروپا و بریتانیا فروخته خواهد شد.
نیسان با معرفی طرح جاه طلبانه برای سال 2030، که در نوامبر 2021 اعلام شد، قصد دارد نیمی از مجموعه خودروهای خود را برقی کند و 15 خودروی الکتریکی جدید را تا پایان دهه عرضه کند.
در آن زمان، این شرکت اعلام کرد که تا سال 2030، 23 وسیله نقلیه الکتریکی تولید خواهد کرد که 20 مورد از آن ها تا سال 2026 به بازار خواهند آمد. این شرکت همچنین اعلام کرد که می خواهد تا سال 2030، 75 درصد بازار اروپا، 55 درصد بازار ژاپن و 40 درصد بازار ایالات متحده و چین را در محصولات هیبریدی، پلاگین هیبریدی یا باتری الکتریکی داشته باشد.