انتقال آسانتر بازی ها به مک با ابزار جدید اپل

شرکت اپل ابزاری را عرضه کرده است تا به توسعه‌دهندگان در انتقال بازی‌های ویندوز به مک کمک کند.

به گزارش تکناک، یکی از موارد غافلگیر کننده در رویداد WWDC 2023 شرکت اپل ، پشتیبانی بازی‌ها برای مک بود. زیرا مدت زیادی است که کاربران مک از کمبود بازی‌های خوب بر روی این پلتفرم شکایت داشتند.

اپل به قول خود به کاربران مک که می خواهند روی دستگاه های خود بازی کنند، عمل کرده است. این شرکت یک نرم‌افزار کمکی جدید برای انتقال آسانتر بازی به نام Game Porting Toolkit را عرضه کرده است که به توسعه‌دهندگان بازی‌ها کمک می‌کند تا بازی‌های ویندوز را به مک منتقل کنند. این ابزار شبیه‌سازی محیطی را فراهم می‌کند که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد بازی‌های ویندوز موجود خود را در macOS اجرا کنند بدون آن که نیاز به تغییری در کد داشته باشند.

این به این معناست که توسعه‌دهندگان قبل از انتقال بازی‌ها، می‌توانند به سرعت عملکرد بازی‌هایشان را در مک تست کنند. Game Porting Toolkit در حال حاضر در وب‌سایت توسعه‌دهندگان اپل در نسخه بتا در دسترس است. اپل می‌خواهد برای توسعه‌دهندگان بازی‌ها، انتقال بازی‌ها به مک را آسان کند. برای انجام این کار، این ابزار شامل یک تبدیل کننده Metal shader جدید است که می‌تواند به طور خودکار کدهای گرافیکی و shader بازی‌های ویندوز را به کدی که برای کار با سیستم Apple Silicon مناسب است، تبدیل کند.

این می‌تواند زمان انتقال بازی  به مک را از چند ماه به چند روز کاهش دهد. توسعه‌دهندگان علاقمند به انتقال بازی‌های ویندوز به macOS، می‌توانند اطلاعات بیشتری را در وب‌سایت اپل پیدا کنند. عرضه Game Porting Toolkit یک قدم خوب برای توسعه‌دهندگان بازی است که به دنبال راهی برای انتقال بازی‌هایشان به مک بوده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.