اولین موتورسیکلت خیابانی هیبریدی جهان معرفی شد

کاوازاکی اولین موتورسیکلت خیابانی هیبریدی جهان را با نام نینجا 7 به طور رسمی عرضه کرد.

به گزارش تکناک، کاوازاکی توانسته است هم موتور احتراقی و هم یک پیشرانه کامل الکتریکی را در موتور سیکلت خیابانی جدید نینجا 7 هیبرید خود به کار برد.

این موتور سیکلت متوسط وزن که برای اولین بار در سال 2020 نمونه اولیه آن عرضه شده است از یک موتور احتراق دوقلوی موازی 451 سی سی جدید استفاده می کند که قادر است به تنهایی 43.5 کیلووات (58.3 اسب بخار) نیرو تولید کند.

درست در پشت سیلندرهای موتور سیکلت بنزینی (motorcycle : two- or three-wheeled motor vehicle) یک موتور الکتریکی 9 کیلوواتی (12 اسب بخار) قرار دارد که از باتری لیتیوم یونی 48 ولتی نصب شده در زیر صندلی انرژی می گیرد و وقتی هر دو با هم ترکیب شوند، سیستم هیبریدی قادر به تولید به 51.1 کیلووات (68.5 اسب بخار) قدرت است.

مانند موتور سیکلت های برقی E-1 و Z E-1 کاوازاکی، اوج قدرت فقط در یک تقویت الکتریکی موقتی در دسترس است که برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد موتور خاموش می شود. در E-1s، محدودیت زمانی 15 ثانیه وجود دارد. در نینجا 7 هیبریدی، زمان تقویت الکتریکی مشخص نشده است،  اما با توجه به اینکه موتور برقی در چنین ناحیه داغی پشت موتور بنزینی قرار دارد، ممکن است کمتر باشد.

در هر صورت، کاوازاکی می‌گوید که این موتور سیکلت هیبریدی جدید به لطف گشتاور الکتریکی، عملکرد یک موتور سیکلت کلاس 650-700 سی‌سی را به شما می دهد اما مصرف سوختی معادل کلاس یک موتور سیکلت 250 سی سی را دارد که مطمئناً خوب به نظر می رسد.

حالت های اسپرت-هیبریدی، اکو هیبریدی و تمام الکتریکی برای انتخاب وجود دارد. همچنین یک حالت پیاده وجود دارد که به سواران کمک می کند تا موتور سیکلت را در هنگام پارک، به جلو یا عقب برانند. موتور احتراقی برای جلوگیری از هدر رفتن سوخت، سیستم توقف یا استارت خودکار را اجرا می کند.

گیربکس نیز جالب است. اهرم کلاچ ندارد، اما کاوازاکی می‌گوید که دارای دنده‌های دستی یا خودکار انتخابی خواهد بود. همچنین گیربکس مجهز به سیستمی است که هر بار که توقف می کنید به طور خودکار در دنده اول قرار می گیرد.

با این وجود سوالات زیادی باقی می ماند. کاوازاکی هنوز وزن نینجا 7 هیبریدی را مشخص نکرده است. همچنین قیمت، اندازه باتری و برد موتورسیکلت هنوز مشخص نشده است. به طور خاص، دانستن اینکه یک سیستم هیبریدی چه نوع افزایش وزن و اختلاف قیمت نسبت به همتایان ساده تر خواهد داشت بسیار جالب خواهد بود.

بنابراین باید منتظر بمانیم و ببینیم نینجا 7 هیبرید در زمان عرضه خود در سال 2024 چه مشخصاتی خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.