اولین هدست  AR شیائومی رونمایی شد

شیائومی یک نمونه اولیه هدست AR را در کنگره جهانی موبایل (MWC) به نمایش گذاشت که به صورت بی سیم به تلفن هوشمند کاربر متصل می شود

شیائومی یک نمونه اولیه هدست AR را در کنگره جهانی موبایل (MWC) به نمایش گذاشت که به صورت بی سیم به تلفن هوشمند کاربر متصل می شود. شیائومی این محصول را اولین عینک AR بی سیم برای استفاده از پردازش توزیع شده توصیف می کند.

به گزارش تکناک، این دستگاه که Xiaomi Wireless AR Glass Discovery Edition نام دارد، بر روی همان چیپست Qualcomm Snapdragon XR2 Gen 1 ساخته شده است که هدست  Quest Pro VR  شرکت متا نیز به آن مجهز شده است.

وزن هدست AR بی سیم شیائومی 126 گرم است و از پلتفرم Snapdragon XR2 Gen 1 قدرت می گیرد. این عینک همچنین دارای پیوند ارتباطی اختصاصی شیائومی با تأخیر کم است که به ارائه تأخیر کمتر از 3 میلی‌ثانیه بین گوشی هوشمند جفت شده و عینک کمک می‌کند.

تأخیر کامل اتصال تا 50 میلی ثانیه است. وزن پایین آن به خاطر استفاده از موادی است که شامل آلیاژ منیزیم-لیتیوم، قطعات فیبر کربنی و باتری آند سیلیکون اکسیژن است که توسط شرکت شیائومی ساخته شده است.

شیائومی با تجهیز این هدستAR  به دو نمایشگر microOLED، رزولوشن «سطح شبکیه» را به رخ می‌کشد و می‌گوید نمایشگرهای  هدست  AR آن ۵۸ پیکسل در درجه (PPD) است. برای مقایسه، Meta Quest Pro دارای PPD 22 است، در حالی که هدست Varjo XR-3 دارای PPD 70 است

این شرکت میدان دید هدست (FOV) را اعلام نکرده است، اما می‌گوید منشورهای هدایت‌کننده نور آزاد آن تلفات نور را به حداقل می‌رساند و تصاویر شفاف و روشن با روشنایی چشمی تا 1200 نیت تولید می‌کند.

همچنین گفته می‌شود که لنزهای الکتروکرومیک این دستگاه تصویر نهایی را با شرایط نوری مختلف تطبیق می‌دهند. این دستگاه  حتی از یک حالت خاموشی کامل که ظاهراً به آن اجازه می‌دهد تا به عنوان یک هدست واقعیت مجازی نیز کار کند پشتیبانی میکند.

در مورد ورودی، شیشه AR بی‌سیم شیائومی علاوه بر کنترل‌های لمسی مبتنی بر گوشی‌های هوشمند، قابلیت ردیابی دستی نیز دارد. شیائومی می‌گوید ردیابی دستی نوری آن به گونه‌ای طراحی شده است که به کاربران اجازه می‌دهد کارهایی مانند انتخاب و باز کردن برنامه‌ها، کشیدن انگشت روی صفحات و خروج از برنامه‌ها را انجام دهند.

به عنوان نمونه اولیه، قیمت یا تاریخ عرضه آن هنوز مشخص نیست. با این حال شیائومی می گوید این هدست AR  با پشتیبانی از سه اندازه دماغه عرضه خواهد شد. یک گیره عینک قابل اتصال نیز برای کاربران نزدیک بین برای این هدست در نظر گرفته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.