اپلیکیشن x اسرارآمیز، جدیدترین بمب خبری ایلان ماسک

وکلای ماسک در یک نامه اعلام کردند وی هنوز قصد خرید توییتر را دارد . خود ماسک نیز در یک توییت مرموز درباره اپلیکیشن x صحبت کرد.

در حالی که به نظر می رسید ایلان ماسک و توییتر در یک منازعه ابدی قفل شده اند اما یک نامه کوتاه و مختصر از وکلای مالک تسلا به توییتر کافی بود تا آبی بر آتش این درگیری ریخته شود.

به گزارش تک ناک، وکلای ماسک در این نامه اعلام کردند وی قصد خرید شرکت را دارد . خود ماسک نیز در یک توییت مرموز درباره اپلیکیشن x صحبت کرد تا این منازعه حداقل فعلا به پایان رسیده باشد.

دعوای توییتر و ماسک در آوریل 2022 آغاز شد. ماسک تعدادی از سهام توییتر را خرید و در ادامه از وی برای پیوستن به هیئت مدیره دعوت شد. او ابتدا پذیرفت و سپس آن را رد کرد. در ادامه اولین بمب خبری منفجر شد چرا که افشا شد او می خواسته به جای بخشی از سهام کل پلتفرم را بخرد.

توییتر وارد حالت دفاعی شد و سعی کرد از تبدیل شدن او به سهامدار اکثریت جلوگیری کند. اما او یک بسته خرید 44 میلیارد دلاری ( بیش از ارزش شرکت ) ارائه کرد تا ورق را به نوعی در این منازعه به نفع خود کند.
توییتر این پیشنهاد را پذیرفت اما ماسک دومین بمب خبری خود را منفجر کرد و اعلام کرد تخمین توییتر از میزان هرزنامه ها و حساب‌های ربات در این پلتفرم نادرست است.

این مشکل حل نشده باقی ماند تا در نهایت ماسک بگوید از خرید خود منصرف شده است. مشکلات ذکر شده توسط ایلان ماسک از این جهت مهم است که اگر توییتر واقعاً پر از مطالب و حساب های کاربری غیر واقعی باشد ارزش آن به رقمی بسیار کمتر از رقمی که تصور می شود تقلیل می یابد.

درام دادگاه
گمانه زنی هایی وجود داشت مبنی بر اینکه پیشنهاد ماسک برای خرید توییتر به صورت تکانشی ارائه شده و برنامه او برای تامین مالی این معامله که شامل فروش برخی از سهامش در شرکت خودروهای برقی اش تسلا بود، سرمایه گذاران در آن شرکت را عصبی کرده بود و او را مجبور به جستجوی استراتژی خروج از این معامله کرد.

قبلاً برخی افشاگری‌های شرم‌آور در اسناد دادگاه فاش شده بود – مانند پیام‌های خصوصی که نشان می‌داد ایلان ماسک و پاراگ آگراوال، مدیرعامل توییتر با هم اختلاف شدیدی دارند، و جک دورسی، بنیانگذار توییتر، تلاش کرده بود بین آنها میانجیگری کند.

در کمتر از دو هفته، دو طرف متخاصم قرار بود در دادگاه با یکدیگر روبرو شوند زیرا در این مرحله، توییتر چرخش خود را انجام داده بود و می‌خواست فروش را به زور انجام دهد. در صورت خروج هر یک از طرفین، یک میلیارد دلار هزینه انصراف از این معامله

در نظر گرفته شده بود.
البته این امکان هم وجود دارد که آقای ماسک در حال خریدن زمان و نجات اعتبارش ، پیش از یک پرونده دادگاهی باشد که بسیاری پیش‌بینی می‌کردند که او بعید است برنده شود.

برنامه “همه چیز”.
در مورد توییت او در مورد “اپلیکیشن X، برنامه برای همه چیز” ممکن است ماسک به چیزی در راستای برنامه چینی بسیار موفق ویچت چشم دوخته باشد. این یک نوع ” اپلیکیشن فوق العاده ” است که خدمات مختلفی از جمله پیام رسانی، رسانه های اجتماعی، پرداخت ها و سفارشات غذا را در خود جای داده است برنامه ای مشابه ویچت هنوز در غرب وجود ندارد.
توییتر در مقایسه با رقبای خود یک پلتفرم نسبتا کوچک با حدود 300 میلیون کاربر ماهانه است و هرگز رشد تصاعدی مثل TikTokیا Instagram را تجربه نکرده است. اما تأثیرگذار تلقی می شود و به طور گسترده توسط سیاستمداران، رهبران جهان و کسب و کارها برای به اشتراک گذاشتن کامنتها و نقطه نظرها استفاده می شود.
زمانی که آقای ماسک برای اولین بار قصد خود را برای خرید توییتر اعلام کرد، گفت که می‌خواهد این پلتفرم را به روی «آزادی بیان» و اعتدال کمتر باز کند.
خبر اپلیکیشن x بدون شک برای کسب و کار توییتر خوب است، زیرا سهام آن پس از افشای نامه وکیل ماسک 20 درصد افزایش یافت. در این نامه آمده بود که ماسک ممکن است تصمیم بگیرد پلتفرم را به نوع بسیار متفاوتی از زمین بازی تبدیل کند. این تغییر رویکرد در توییتر می تواند موجب ریزش طرفداران فعلی شود اما می تواند طیف جدیدی از مخاطب را به همراه آورد. در هر صورت، مدیرعامل توییتر احتمالاً در حال پاک کردن رزومه خود است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.