سرمایه گذاری هنگفت اپل برای آموزش هوش مصنوعی

طبق گزارش جدید The Information، اپل روزانه میلیون ها دلار برای آموزش هوش مصنوعی سرمایه گذاری می کند. این شرکت در حال کار بر روی چندین مدل هوش مصنوعی در چندین تیم مختلف است.

به گزارش تکناک، واحد اپل که روی آموزش هوش مصنوعی مکالمه کار می کند، مدل های بنیادی نامیده می شود و حدود 16 عضو، از جمله چندین مهندس سابق گوگل در این بخش فعالیت می کنند. این بخش توسط جان جیاناندریا، رئیس هوش مصنوعی اپل که در سال 2018 برای کمک به بهبود سیری استخدام شد، هدایت می شود.

البته تیم‌های بیشتری در اپل بر روی هوش مصنوعی کار می‌کنند. یک واحد هوش بصری در حال توسعه یک مدل هوش مصنوعی تولید تصویر است و گروهی دیگر در حال تحقیق بر روی هوش مصنوعی چند وجهی است که می تواند تصاویر یا ویدئو و همچنین متن را شناسایی و تولید کند.

این مدل ها می توانند اهداف مختلفی داشته باشند. یک ربات چت در حال آموزش است که با مشتریانی که از AppleCare استفاده می کنند، تعامل برقرار می کند. دیگری خودکار کردن وظایف چند مرحله ای با سیری را آسان تر می کند.

کسانی که در توسعه آن دخیل هستند به خبرگزاری The Information می گویند که پیشرفته ترین LLM اپل، که در داخل با نام Ajax GPT شناخته می شود، بر روی بیش از 200 میلیارد پارامتر آموزش دیده است و از GPT-3.5 OpenAI که پایه و اساس نسخه اولیه ChatGPT است، قدرتمندتر است. این مدل هوش مصنوعی زبان بزرگ سال گذشته عرضه شد. طبق گزارش قبلی بلومبرگ، این مدل ابتدا برای استفاده داخلی ایجاد شد و تقریباً در داخل شرکت قفل شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.