ایسوس عینک هوشمند AirVision M1 را در CES 2024 رونمایی کرد

AirVision M1

ایسوس عینک هوشمند AirVision M1 را درکنار چندین سخت‌افزار کامپیوتری در نمایشگاه CES 2024 رونمایی کرد.

به‌گزارش تک‌ناک، با نگاه به عینک هوشمند AirVision M1، مشخص می‌شود که این دستگاه در‌صدد رقابت با Apple Vision Pro است. با‌این‌حال، برای بهره‌برداری از قابلیت‌های نمایش چند‌صفحه‌ای، نیازمند اتصال به کامپیوتر است. بنابراین، بدون اتصال به سایر دستگاه‌ها، این عینک تقریباً بی‌استفاده خواهد بود. همچنین، مهم است که مدل M1 را با Apple Silicon اشتباه نگرفت؛ چرا‌که ایسوس هنوز جزئیات کاملی از این محصول منتشر نکرده است.

عینک هوشمند AirVision M1 برای عملکرد صحیح باید با کابل USB-C به کامپیوتر یا تلفن‌همراه وصل شود. در‌حالی‌که ایسوس هنوز تأیید نکرده که آیا این عینک با iPhone 15 سازگار خواهد بود، کاربران می‌توانند هنگام اتصال به دستگاه‌های دیگر، چندین صفحه‌نمایش را ازطریق عینک مشاهده کنند که برای افزایش بهره‌وری در فعالیت‌های مختلف بسیار مفید است. از‌نظر اندازه، AirVision M1 به‌مراتب کوچک‌تر از Apple Vision Pro است؛ اما این به‌معنای کاهش قدرت داخلی دستگاه است.

ایسوس از عینک هوشمند AirVision M1   در کنار چندین سخت‌افزار کامپیوتری  در نمایشگاه CES 2024 رونمایی کرد

با‌توجه‌به مقایسه AirVision M1 با عینک‌های معمولی موجود در بازار، می‌توان گفت که این عینک هوشمند از‌لحاظ حجم نسبتاً بزرگ و سنگین است. اگرچه ایسوس هنوز اطلاعات دقیقی از وزن این محصول منتشر نکرده، تصاویر سه‌بعدی منتشر‌شده از آن از اندازه بزرگ آن حکایت می‌کند. نکته مثبت درباره AirVision M1 این است که از پنل microLED FHD با رزولوشن 1,920 در 1,080 و FOV (میدان دید) 57 درجه بهره می‌برد که به کاربران امکان می‌دهد تا تجربه دیداری غنی و واضحی داشته باشند.

پس از اتصال این عینک به نمایشگر کامپیوتر یا تلفن‌همراه، کاربران خواهند توانست سه نمایشگر مجازی را مشاهده کنند. این امکان وجود دارد که آن‌ها را در فضای اطراف خود به‌صورت دلخواه تنظیم و موقعیت‌دهی کنند. این ویژگی می‌تواند برای انجام چندین کار به‌صورت هم‌زمان و افزایش بهره‌وری در محیط‌های کاری مفید باشد.

کاربران AirVision M1 از امکان تنظیم نسبت تصویر برای افزایش راحتی و بهبود تجربه استفاده خود بهره‌مند می‌شوند. این عینک امکان تنظیم نسبت‌های تصویر مختلف ازجمله 16:9 و 21:9 و 32:9 را فراهم می‌کند. علاوه‌بر‌این، AirVision M1 به مجموعه‌ای از میکروفون‌های کاهنده نویز و بلندگوها مجهز است که برای برگزاری جلسات آنلاین کمتر پیچیده و روان‌تر طراحی شده‌اند.

متأسفانه ایسوس هنوز اطلاعاتی درباره قیمت و زمان عرضه این محصول به‌اشتراک نگذاشته است. با‌این‌حال، با‌توجه‌به ویژگی‌های کمتر پیشرفته‌ی AirVision M1 و این واقعیت که به‌عنوان دستگاهی مستقل مانند Apple Vision Pro عمل نمی‌کند، پیش‌بینی می‌شود که قیمتش کمتر از مدل‌های رقیب باشد. این پیش‌بینی بر‌اساس تفاوت‌های عملکردی و سخت‌افزاری در‌مقایسه‌با محصولات مشابه در بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.