ایمپلنت مغزی نورالینک به آزمایش انسانی نزدیکتر شد

بنا به گفته موسس نورالینک آزمایشات اولیه انسانی ایمپلنت مغزی نورالینک ممکن است پیش از پایان سال ۲۰۲۳ آغاز شود.

به گزارش تکناک، ایلان ماسک در حین سخنرانی در رویداد VivaTech در پاریس گفت: به نظر می‌رسد که اولین مورد در اواخر امسال اتفاق بیفتد. با این حال، این میلیاردر جزئیات دیگری مانند تعداد بیمارانی که ایمپلنت را دریافت می‌کنند و مدت زمان استفاده آنها را مشخص نکرد.

این نخستین بار نیست که ماسک به آزمایشات انسانی Neuralink اشاره کرده است. با این حال، گزارش شده است که در ماه گذشته این شرکت ایمپلنت مغزی اعلام کرد که مجوز FDA برای انجام “مطالعات بالینی نخستین بار روی انسان” را دریافت کرده است. نورالینک در همان زمان در توییتر خود اعلام کرد که فعالیت های جذب نیروی انسانی هنوز شروع نشده و اطلاعات بیشتری به زودی اعلام خواهند شد.

با این حال، Neuralink در ابتدای سال جاری برنامه Patient Registry را آغاز کرده است که افراد می‌توانند درخواست دهند تا ببینند آیا شرایط پایه برای شرکت در آزمایشات بالینی آینده را دارند یا خیر. این شرکت در وب سایت خود می‌گوید که “هر کسی که حداقل ۱۸ ساله و سن قانونی در ایالت خود داشته باشد، موافقت خود را به صورت قابل فهم اعلام کند و دچار بیماری هایی مانند کوادریپلژی، پاراپلژی، از دست دادن بینایی، از دست دادن شنوایی و یا عدم توانایی در صحبت کردن باشد، به شرکت در Patient Registry دعوت می‌شوند.

Neuralink در سال ۲۰۱۷ برای اولین بار به عموم معرفی شد و ایمپلنت خود را به عنوان یک دستگاه پزشکی تبلیغ کرد. این شرکت سال هاست که در حال کار بر روی این تکنولوژی است و قبلاً ایمپلنت مغزی خود را روی میمون‌ها و خوک‌ها آزمایش کرده است. این شرکت تحت نظر سازمان‌های حفاظت از حیوانات قرار گرفته و حتی به دلیل اتهاماتی از نقض حقوق حیوانات، تحت تحقیقات فدرال قرار گرفته است.

در وب سایت خود، شرکت ایمپلنت مغزی Neuralink می‌گوید که در حال حاضر تمرکز خود را بر روی ارائه قابلیت کنترل کامپیوترها و دستگاه‌های همراه با افکار به افرادی با کوادریپلژی قرار داده است. آنها امیدوارند در آینده قابلیت‌هایی مانند بینایی، عملکرد حرکتی و صحبت کردن را بازیابی کنند.

علاوه بر ایمپلنت، Neuralink یک ربات جراحی برای نصب ایمپلنت طراحی کرده است. این شرکت توضیح می‌دهد که نخ‌های موجود در ایمپلنت به گونه‌ای باریک هستند که نمی‌توانند توسط دست انسان وارد شوند. ربات با تمام اپتیک‌های لازم و قابلیت استفاده از سوزنی که نازک‌تر از موی انسان است، برای وارد کردن و آزاد سازی نخ‌ها مجهز شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.