بازار گوشی‌ های هوشمند نیمه دوم 2023 بهبود می‌یابد

بازار گوشی‌های هوشمند نیمه دوم 2023 بهبود می‌یابد

بر کسی پوشیده نیست که رونق بازار لوازم الکترونیکی مصرفی که محصولات زیادی از جمله گوشی‌ های هوشمند را شامل می شود، در حال کاهش است.

به گزارش تکناک، فروش گوشی ها کند است و عملکرد ضعیفی از بازار ثبت می شود. البته این رکود فراتر از بازار تلفن است و شامل کل بخش لوازم الکترونیکی مصرفی می شود.

عوامل زیادی برای توجیه کاهش فروش وجود دارد. به گفته معاون ارشد کوالکام، رشد آهسته بیشتر بازارهای الکترونیک عمدتاً به دلیل تورم است. البته این بخش از عوامل دیگری مانند کمبود موجودی نیز رنج می برد. به گفته وی، بازار تا نیمه دوم سال 2023 شاهد بهبودی نخواهد بود.

او همچنین بیان می کند که کوالکام باید به یک شرکت اینترنتی تبدیل شود. این شرکت نیاز به ارتقای قابلیت های دیگر دارد. این شرکت می‌خواهد حضور خود را در زمینه‌هایی از جمله رایانه‌های شخصی، واقعیت مجازی و رانندگی خودکار گسترش دهد. هدف این است که این مناطق را نیز در اولویت تمرکز خود قرار دهد. در حال حاضر، این شرکت بیشترین درآمد را از فروش تراشه های اسنپدراگون به دست می آورد. این فروش شامل SoC های موبایل و مودم های اسنپدراگون فروخته شده به چندین OEM می شود. با کاهش فروش در این این بخش، شرکت نیز متضرر خواهد شد.

در اوایل این هفته، کوالکام کنفرانس سالانه خود را برگزار کرد. در این رویداد، اسنپدراگون 8 نسل 2 با ارتقاءهای زیادی رونمایی شد. در این رونمایی اثری از پردازنده 3 نانومتری  نبود، اما تراشه جدید از معماری 4 نانومتری بهبود یافته استفاده می‌کند.

این شرکت قول داده است که استاندارد جدیدی برای ارتقای عملکرد در دستگاه های تلفن همراه تعیین کند. پردازنده جدید از ردیابی پرتو پشتیبانی می‌کند و از Wi-Fi 7 پشتیبانی می‌کند. اولین تلفن‌های دارای SD 8 Gen 2 در ماه دسامبر عرضه خواهند شد. همچنین، نسخه انحصاری SD 8 Gen 2 با سری Galaxy S23 عرضه می شود، اما جزئیات دقیق آن هنوز مشخص نیست.

فراتر از صحنه بازار تلفن، کوالکام در حال افزایش تلاش در بخش رایانه های شخصی مبتنی بر معماری ARM است. این شرکت به سرمایه گذاری در سری  SD 8cx  ادامه می دهد تا جایگزینی برای Apple M1 ارائه دهد. علاوه بر این، امسال شاهد ورود اولین کنسول قابل حمل بازی با یک پردازنده SD 8gx بودیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.