با اوریون در اطراف ماه گردش کنید

اوریون ماه زمین

دوربین‌های موشک سیستم پرتاب فضایی ناسا (SLS) و فضاپیمای اوریون  مناظری شگفت‌انگیز از این ماجراجویی شگفت‌انگیز در اطراف ماه به ما می‌دهند.

به گزارش تکناک، با این امکان می توان نماهای نزدیک از ماه را از دوربین های خارجی و همچنین نمای داخل کپسول مشاهده کرد.

با اوریون در اطراف ماه گردش کنید

اوریون تنها فضاپیمایی است که قادر است انسان ها را در ماموریت های آرتمیس به اعماق فضا ببرد و آنها را از مجاورت ماه به زمین بازگرداند.

اوریون به جز یک ماژول خدمه دارای یک سیستم توقف پرتاب ، برای حفظ ایمنی و داشتن فضانوردان در صورت بروز شرایط اضطراری در حین پرتاب است. این فضاپیما همچنین مجهز به یک ماژول سرویس ساخت اروپا است. این ماژول نیروی محرکه اوریون را تامین می کند. همچنین نیروگاهی است که با تولید آب، اکسیژن  فضانوردان را زنده نگه می دارد و برق فضاپیما را تامین می کند. کنترل دما نیز بر عهده این ماژول است.

اوریون همچنین به یک سپر حرارتی مجهز شده است که با اتکاء به آن می تواند می تواند با سرعت بالا فرود آید.

SLS قدرتمندترین موشک در جهان و تنها موشکی است که قادر به پرتاب اوریون با فضانوردان و تجهیزات آنها در ماموریت های آرتمیس به ماه است.

 

اوریون بر روی موشک SLS از سکوی پرتاب 39B در مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا چهارشنبه، 16 نوامبر 2022 پرتاب شد. آرتمیس I یک آزمایش پرواز بدون خدمه موشک SLS، فضاپیمای Orion، و سیستم های زمینی اکتشافی ناسا برای ماموریت های آرتمیس آینده است. این آزمایش با هدف ایجاد پایه ای برای فرستادن انسان به سطح ماه، حضور طولانی مدت در ماه و اطراف آن و هموار کردن راه برای قدم گذاشتن بشر به مریخ انجام شد.

دوربین‌های موشک سیستم پرتاب فضایی ناسا (SLS) و فضاپیمای اوریون مناظری شگفت‌انگیز از ماجراجویی ما در اطراف ماه به ما می‌دهند. نماهای نزدیک از ماه را از دوربین های خارجی و همچنین نمای داخل کپسول را مشاهده کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.