با این اتاقک خواب ایستاده چرت بزنید!

ژاپنی‌ها چرت زدن خود را جدی می‌گیرند و این کشور سابقه پرافتخاری در تولید ایده‌های عجیبی دارد تا به کارکنان پرکار خود اجاره بدهد حین کار استراحت داشته باشند.

به گزارش تکناک، اتاقک خواب ایستاده “چرت زرافه” (Giraffenap) یکی از این ایده های جالب است. ساختار اتاقک خواب ایستاده چرت زرافه به کارکنان اداری اجازه می دهد تا به معنای واقعی کلمه در محل کار در وضعیت ایستاده بخوابند.

چرت زرافه احتمالاً به خاطر این واقعیت که زرافه‌ها اغلب ایستاده می‌خوابند نامگذاری شده است. چرت زرافه در دو مدل مختلف عرضه می شود که هر دو به اندازه یک باجه تلفن عمومی قدیمی هستند.

مدل آینده نگر اسپاسیا (Spacia) و مدل جنگل (wooden Forest) هر دو دارای عرض و عمق 1.2 متر هستند، در حالی که مدل اسپاسیا کمی بلندتر است، با ارتفاع 2.57 متر در مقایسه با مدل جنگل که 2.53 متر ارتفاع دارد.

ایده این است که کاربران می توانند از یک استراحت کوتاه در دفتر یا شاید در یک کافه لذت ببرند. اتاقک خواب چرت زرافه تحقیقات خود را انجام داده است و بر این باور است که طراحی اتاقکی، که از سر، باسن، ساق پا و کف پا پشتیبانی می کند، یک چرت کوتاه دلپذیر را ایجاد می کند. یک وبلاگ نویس محلی گزارش داده است که وقتی یک مدل اولیه را در یک کافی شاپ امتحان می کنید، واقعاً بسیار راحت است.

شرکت سازنده اتاقک چرت زرافه توضیح داد: از طریق تحقیقات مشترک با دانشگاه هوکایدو و دانشگاه ملی چنگ کونگ تایوان، هنگام خوابیدن در حالت ایستاده، به مرحله خواب 2 می رسد (حالتی که به شما اجازه می دهد نفس راحتی بکشید). ثابت شده است که افراد بیش از 30 دقیقه در مرحله 2 خواب باقی می مانند. در این مرحله شما می توانید اثر چرت زدن را احساس کنید و زیاد نخوابید، بنابراین می توانید به سرعت بدون احساس سرگیجه به سر کار خود بازگردید.

پد ها و ارتفاع صندلی را می توان با استفاده از یک پنل کنترل برای تناسب با انواع مختلف بدن تنظیم کرد، اگرچه افرادی که درشت جثه هستند ممکن است برای قرار گرفتن در چنین فضای مشکل داشته باشند. همچنین گزینه هایی برای روشنایی و پورت USB برای شارژ دستگاه های قابل حمل مانند تلفن و تبلت وجود دارد.

فن های تهویه و تصفیه کننده هوای نصب شده و صندلی ها پس از استفاده تمیز می شوند. علاوه بر این، شرکت سازنده می گوید که اتاقک ها به گونه ای طراحی شده اند که در هنگام زلزله سقوط نکنند و سیستم اطفاء حریق خاص خود را دارند.

انتظار می رود هر دو مدل اسپاسیا و جنگل در دسامبر 2023/ژانویه 2024 به طور رسمی در ژاپن عرضه شوند. هنوز در مورد در دسترس بودن این وسیله در سراسر جهان اطلاعاتی ارائه نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.