با برنامه Paint Cocreator آثار هنری تولید کنید

با برنامه Paint Cocreator آثار هنری تولید کنید

مایکروسافت در حال آزمایش یک ابزار سازنده متن به تصویر با استفاده از DALL-E در برنامه Paint برای ویندوز 11 است.

به گزارش تکناک، مایکروسافت اعلام کرده است این ابزار به نام Paint Cocreator، براساس توضیحاتی که کاربر وارد می‌کند، آثار هنری ایجاد می‌کند.

به علاوه، کاربران می‌توانند یک سبک هنری را انتخاب کنند و سپس Cocreator سه نسخه متفاوت از آن تولید می‌کند. پس از انتخاب نسخه مورد علاقه، کاربران می‌توانند با ویرایش اثر، مثلاً اضافه کردن لایه‌ها که یک ویژگی جدید نیز در Paint است آن را ویرایش کنند.

هنوز باید دید که مدل تولید تصویر DALL-E جدیدترین نسخه از OpenAI چقدر در تبدیل متن به تصویر موفق است. نسل‌های قبلی DALL-E دچار مشکلاتی در تفسیر صحیح ورودی متنی شده‌اند. علاوه بر این، DALL-E به تمایل به تبعیض جنسیتی و نژادی نیز معروف است.

جدای از آن، DALL-E مستعد تعصب جنسیتی و نژادی بوده است. مایکروسافت در پست وبلاگ خود می گوید اقداماتی را برای جلوگیری از ایجاد تصاویر “مضر، توهین آمیز یا نامناسب” انجام داده است، اما جزئیات زیادی ارائه نکرده است.

باید منتظر بمانیم تا Paint Cocreator در عرض چند هفته آینده برای تمام کاربران ویندوز 11 در دسترس قرار گیرد، اما در حال حاضر، مایکروسافت این ویژگی را به صورت آرام و پی در پی برای Windows Insiders به ارمغان می‌آورد.

کاربران باید به لیست انتظار ملحق شوند تا به پیش نمایش دسترسی پیدا کنند. سپس آنها 50 اعتبار دریافت خواهند کرد، هر کدام به آنها اجازه می‌دهد مجموعه جدیدی از تصاویر ایجاد کنند. پس از پایان دوره پیش نمایش، این سیستم اعتبار ممکن است تغییر کند و به نظر می‌رسد کاربران در آینده ممکن است مجبور به پرداخت هزینه شوند.

در حال حاضر، Paint Cocreator در نسخه پیش نمایش برای کاربران زبان انگلیسی در آمریکا، انگلیس، فرانسه، استرالیا، کانادا، ایتالیا و آلمان در دسترس است.

Cocreator یکی از هزاران به روز رسانی های خلاقانه جدید است که توسط هوش مصنوعی طراحی شده است که مایکروسافت اخیراً به ویندوز 11 اضافه کرده است. به عنوان مثال، یک ویژگی جدید در برنامه عکس مایکروسافت برای ویندوز ۱۱، پس زمینه را تار می‌کند و بخش مورد نظر یا هر منطقه‌ای که مشتری ترجیح می‌دهد را برجسته می‌کند. کاربران همچنین می‌توانند شدت اثر تاری را تنظیم کنند.

ابزارهای جدید دیگری که توسط هوش مصنوعی پشتیبانی می‌شوند، شامل نوار کناری ویندوز Copilot است که یک دستیار هوش مصنوعی است که به شما امکان تنظیمات کامپیوتر، اجرای برنامه‌ها، پرسش سوالات و سایر امکانات را می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

technoc-instagram