برابری اپل با ارزش کل گوگل، متا و آمازون

شرکت‌های گوگل، آمازون و متا که قرار بود رقبای اصلی اپل باشند، حالا باید تمام داشته‌هایشان را کنار هم بگذارند تا با ارزش اپل در یک سطح قرار بگیرند

شرکت‌های گوگل، آمازون و متا که قرار بود رقبای اصلی اپل باشند، حالا باید تمام داشته‌هایشان را کنار هم بگذارند تا با ارزش اپل در یک سطح قرار بگیرند.

به گزارش تکناک، اقتصاد جهان رو به زوال است، درآمد همه شرکتهای فناوری، چه بزرگ و چه کوچک، کاهش پیدا کرده است. برای مثال، شرکتی به بزرگی متا، صاحب فیس بوک، اینستاگرام و واتس اپ شاهد کاهش شدید درآمد خود بود. این شرکت تنها در سال جاری حدود 90 میلیارد دلار ضرر کرده است.

وقتی اپل هفته گذشته درآمد سه ماهه سوم امسال خود را اعلام کرد، همه ما شاهد کاهش در وضعیت مالی آنها نیز بودیم. همچنین اعلام شد که بیشترین فروش از سری آیفون 14 ثبت نشده است.

چند روز پس از انتشار این گزارش ها، گزارش دیگری از سوی افراد داخلی شرکت اپل تایید می کند که سازنده آیفون از زمان انتشار درآمد خود در سه ماهه سوم سال 2022 رشد 6 درصدی را تجربه کرده است.

طبق این گزارش، ارزش کل اپل اکنون با سه شرکت بزرگ در کنار هم برابر  است. این شرکت ها شرکت های معمولی نیستند بلکه نام های بزرگی مانند آمازون، متا و آلفابت هستند. بر اساس تحلیل Business Insider، اپل اکنون 2.307 تریلیون دلار ارزش دارد. آلفابت نیز 1.126 تریلیون دلار ارزش دارد در حالی که آمازون حدود 940 میلیارد دلار ارزش دارد. متا با ارزش بازاری 240 میلیارد دلاری در رتبه آخر این لیست قرار دارد.

digikala

حالا شما  فقط محاسبات را انجام دهید. متوجه خواهید شد که پس از جمع‌بندی ارزش‌های آمازون، متا و آلفابت، اپل هنوز  با یک میلیون دلار بیشتر آنها را شکست می‌دهد.

به لطف عرضه به موقع جدیدترین گوشی های خود، سری آیفون 14 به نظر نمی رسد اپل آن فشاری را که برندهای دیگر احساس می کنند، احساس کند. در مقیاس جهانی، کامپیوترهای دسکتاپ مک که iMac و MacBook هستند نیز به رشد اپل کمک زیادی کرده است.

با استناد به گزارش تحلیل جهانی فروش سخت افزار که در اوایل این هفته منتشر شد. می‌توانید ببینید که 7 برند برتر رایانه‌های شخصی در این فهرست، به جز اپل، همگی با کاهش فروش محصولات مواجه شدند. از سوی دیگر، سازنده آیفون همچنین گفت که تعداد مشارکت های اپل با شرکت های نرم افزاری تولید کننده نرم افزار رایانه های شخصی افزایش یافته است. این همکاری ها نیز به رشد فروش رایانه های شخصی اپل  اپل کمک کرده است.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.