برخورداری برنامه Google News از پوسته Material You

گوگل پس از آراستن تعدادی از برنامه های خود از جمله Gmail، Maps و Photos ، به پوسته Material You، اکنون در تلاش برای ارائه آن برای تعدادی از برنامه های دیگر مانند برنامه Google News در تلفن های هوشمند است.

به گزارش تکناک، پس از گذشت حدود یک سال، شاید حتی بیشتر، این شرکت بالاخره به بهبود تجربه کاربران برنامه Google News پرداخته است و ظاهر جدیدی به آن بخشیده است.

گوگل در اوایل سال جاری ابتدا اجزای Material Design 3 را به همراه چند تغییر در رابط کاربری و با بهینه‌سازی برای صفحه نمایش های بزرگ، را در برنامه جمع آوری اخبار خود در تبلت ها عرضه کرد. قابل توجه‌ترین تغییر، تعبیه یک نوار هدایت عمودی در سمت چپ، شامل گزینه‌های Headlines (سرفصل‌ها)، Headlines (پیشخوان خرید روزنامه)، Following و For You در یک مکان می‌شود.

بهینه سازی اخیر، طراحی Material You را به برنامه News گوشی های هوشمند می آورد. یعنی در صورت به روزرسانی به نسخه جدید، اکنون نشانگرهای نوار ناوبری پایین به صورت قرصی شکل برگه فعلی را مشخص می‌کند.

با این حال، شامل چند ویژگی کلیدی از جمله تم پویا نمی‌شود. یعنی رنگ رابط مطابق با رنگ تصویر زمینه صفحه اصلی دستگاه تغییر نمی کند. طبق اسکرین شات منتشر‌شده توسط 9to5Google، رابط کاربری برنامه به طور پیش فرض هاله‌ای از رنگ آبی به همراه دارد.

در ماه مه سال گذشته، مواردی از Google News، نشان‌ از تطابق آن با Material You داشتند، اما در ماه های بعد تاکنون در دسترس نبودند.

گوگل جدول زمانی برای عرضه پوسته Material You به همه برنامه‌هایش اعلام نکرده است، اما در صورت ادامه طراحان آن با همان سرعت سال‌های گذشته، ممکن است Material 3، قبل از ارتقا همه برنامه‌های گوگل و برخورداری آنها از این طراحی کنار گذاشته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.