بررسی هدفون InZone Buds سونی

سونی معمولاً در حوزه لوازم جانبی بازی کم‌تر به تبلیغات می‌پردازد و عمدتاً بر روی سخت‌افزارهای سازگار با پلی‌استیشن تمرکز می‌کند.

به گزارش تکناک، این رویکرد با ورود زیربرند اینزون شرکت سونی در حوزه تجهیزات بازی، تغییر کرده است. این زیربرند شامل مانیتورهای قابل استفاده در کامپیوتر، هدست‌ها و حالا هم هدفون بلوتوث سونی اینزون است.

هدفون‌های بی‌سیم InZone Buds، با تجربه این شرکت در زمینه هدفون‌های بی‌سیم مانند WF-1000XM5، صدای قوی و حذف نویز عالی ارائه می‌دهند. هنوز هدفون‌های گیمینگ بی‌سیم راه درازی برای بهبود در پیش دارند، اما InZone Buds (gaming-focused electronics brand of Sony) دارای دلایلی قوی برای رقابت با بهترین هدفون‌های گیمینگ بی‌سیم است.

مشخصات

  • نوع درایور: Sony Dynamic Driver X, 8.4mm
  • مقاومت صوتی: فهرست نشده
  • پاسخ فرکانس: فهرست نشده
  • سبک طراحی:ایرباد
  • نوع میکروفون: داخلی
  • قابلیت اتصال: 4 گیگاهرتز بی سیم (دانگل USB-C)، بلوتوث
  • وزن: 5 گرم
  • طول سیم: 6 اینچ، USB-C
  • عمر باتری: 12 ساعت (بی سیم 2.4 گیگاهرتز)، 24 ساعته (بلوتوث)، کیس شارژ 24 تا 48 ساعت بیشتر را فراهم می کند
  • نورپردازی: ندارد
  • نرم افزار: سونی InZone Hub (ویندوز)
  • قیمت: 199.99 دلار
  • تاریخ عرضه: 15 اکتبر 2023

طراحی و راحتی

سونی InZone Buds از زبان طراحی فضایی، منحنی و رنگ های سفید-مشکی و مشکی ساده معرفی شده توسط پلی استیشن 5 استفاده می کند و به خوبی کار می کند. رنگ مشکی این هدفون بی سیم برای کسانی که می‌خواهند ظاهری ظریف‌تر داشته باشند در دسترس است، اما طراحی سفید-مشکی آن کمی جسورانه است. گیمرها این هدفون ها را به عنوان میراث پلی استیشن خود به رسمیت می شناسند، اما بقیه تصور می کنند که آنها فقط ایربادهای قدیمی سونی هستند.

ظاهر محافظه کارانه این هدفون باعث شده است که که نور RGB در لیست ویژگی های آن نباشد. این موضوع به شما بستگی دارد چون من به شخصه هرگز اهمیت زیادی برای نورپردازی روی هدفون ها نداده ام، اما افرادی که به دنبال زیبایی هستند، ممکن است از این هدفون ناامید شوند و بسیاری از رقبای با قیمت مشابه مانند Razer Hammerhead Pro HyperSpeed که نورپردازی دارند را ترجیح دهند.

تجربه طراحی Sony (Japanese multinational conglomerate corporation) درمورد این هدفون واقعاً در یک زمینه مهم به دست می آید و آن هم راحتی است.

هدفون ها در یک جعبه شارژ به شکل صندوقچه گنج مانندی عرضه می شوند. این کیس بزرگتر و مستطیل شکل تر از بقیه کیس ها است که به همین دلیل در جیب قرار دادن آن سخت می شود. با این حال، این طرح دارای مزایایی نیز هست. برای مثال، کیس به راحتی روی میز یا کابینت قرار می گیرد. درگاه شارژ USB-C در پشت کیس قرار دارد تا کابل در صورت اتصال مستقیماً از پشت کیس خارج شود که این مسئله مدیریت کابل را آسان می کند. همچنین کیس این هدفون فضایی برای قرار دادن دانگل بی سیم USB-C دارد.

البته کابل USB-C آن کوتاه ایست و تنها 15 سانتی متر است. اما قاب شارژ این هدفون خوبی دارد. درگاه شارژ USB-C حداقل فاصله خوبی را ارائه می دهد، بنابراین اکثر کابل های USB-C با کیس کار می کنند.

همچنین سونی چهار جفت نوک هدفون اضافی (در مجموع پنج جفت) و یک میله برای نگه داشتن آنها ارائه می دهد. این یک حرکت خوب بود، زیرا اکثر هدفون‌های بی‌سیم نوک‌ها را در یک کیسه پلاستیکی کوچک قرار می‌دهند که مرتب کردن آن دشوار است.

عملکرد صوتی

سونی احتمالاً بیش از هر شرکت دیگری تجربه ساخت هدفون و ایرباد دارد و InZone Buds محصول واضح این تجربه است.

من (نویسنده) با آهنگ “New Seeds” از گروه بوردز آو تست خود را شروع کردم. این آهنگ با تدریجی شدن به یک اوج پیچیده ساخته شده است. هدفون‌های InZone Buds در این آهنگ عالی عمل کردند و جداسازی و وضوح بسیار خوبی را در بین صداهای بالا، پایین و متوسط فراهم کردند که این موارد برای درک جزئیات آهنگ بسیار حائز اهمیت است. همچنین من یک حس آنالوگ گرم در این هدفون‌ها مشاهده کردم که به صورت مناسب با صدای  retro-future هنرمند سازگار است.

حس گرمای هدفون‌های InZone Buds نیز در آهنگ “Anti-Hero” تیلور سوئیفت، کاربرد مشابهی داشت. این آهنگ با القاء حس رترو، چیدمانی دلپذیر و در عین حال ترسناک دارد. با این هدفون بیس فشرده و فضاسازی قابل قبول، پس زمینه‌ای مناسب برای صدای شفاف و تمام نقطۀ صفحۀ Swift فراهم شد.

آهنگ اکوالیا از یووس تیومور تنها قطعه آزمایشی بود که من را کمی سرد نگه داشت. این هنرمند یک سبک الکتریک تند دارد که به نظر می رسد توسط InZone Buds حالت گرم و نرمی به خود گرفته بود. البته شنیدن این آهنگ هنوز هم لذت بخش بود اما با استفاده از این هدفون از تاثیر این آهنگ کاسته شده بود.

همچنین هدفون‌های Sony InZone به خاطر جزئیات تاثیرگذاری که در بازی‌ها داشتند، صدای عالی ارائه می‌کردند. این هدفون‌ها صدایی واضح، تعریف شده و به طور قابل قبولی گسترده برای هدفون‌های بازی ارائه می‌کردند و این موضوع حداقل برای بازی‌های تیراندازی، نقش آفرینی و ماجراجویانه صادق بود. در این بازی‌ها که در آنها عموماً انفجارهای بزرگ دارای صدای بم هستند، این هدفون صداها را در کنار گفتگو و موسیقی پس زمینه با جزئیات قرار میداد.

استارفیلد به صاحبان InZone Buds فرصتی برای درخشیدن داد. این بازی نقش‌آفرینی که تازه عرضه شده است دارای یک موسیقی زیبا، افکت‌های صوتی عالی و گفتگوهای زیادی  است، اما طبقه‌بندی آزاد آن با NPC ها که پشت موسیقی های دراماتیک و صدای تکان دهنده تیراندازی چرخیده و سروصدای تکرار شونده دارند، منجر به صداهای گیج کننده ای می شود. همه این صداها به وضوح در InZone Buds شنیده می‌شود، بدون این که هیچ عنصری بر آن غالب باشد. این به خصوص در شهرهای بازی قابل مشاهده است، جایی که صدای مستمر NPC ها را در هدفون ها و هدست های بی کیفیت می توان شنید.

داستان مشابهی در Horizon Forbidden West بود. جدای از عناصری که در استارفیلد ذکر کردم، این بازی شامل جلوه‌های بیس گسترده و هیولاهای بیولوژیکی و ماشینی است. InZone Buds این افکت‌ها را به خوبی مدیریت می‌کرد و صدایی تند و در عین حال واضح داشتند.

این بدان معنا نیست که InZone Buds کامل بود. فقدان صدای بیس به عمق یک مشکل رایج برای هدفون ها و به ویژه هدفون های گیمینگ است. InZone Buds بهتر از حد متوسط بودند، اما هنوز وقتی که انفجارهای مهیب و غرشی صفحه را می لرزاند، این هدفون ها ضعف عمل می کردند.

صدای فضایی که ویژگی دیگری است که در هدفون‌های گیمینگ بسیار قابل توجه است، نتوانست تاثیر زیادی بر جلب رضایت ببرد. هرچند این هدفون‌ها از صدای فضایی پشتیبانی می‌کنند، اما نتایج در این زمینه به شدت محدود بود. با این که تفکیک خوبی از سمت چپ، راست، بالا و پائین مشاهده کرده بودم، اما به نظر نمی رسید که صحنه صدا به پشت گوش‌ هم میرسید.

من لازم دانستم به عدم وضوح سونی درباره نحوه عملکرد صدای فضایی در بازی‌ها اشاره کنم. روش تنظیم چند مرحله‌ای که ادعا می‌کرد بهترین تجربه گوش دادن را فراهم می‌کند، هیچ اطلاعاتی درباره اینکه این ویژگی (که به طور پیش فرض خاموش است) باید چگونه صدا داشته باشد یا در بازی‌ها چگونه استفاده شود، ارائه نمی‌دهد.

میکروفون

InZone Buds دارای یک میکروفون داخلی است که نمی توان آن را جدا کرد. میکروفون داخلی  این هدفون عملکرد خوبی داشت، اما از برخی مشکلات رایج رنج می برد.

به نظر می رسد میکروفون این هدفون متعلق به یک هدفون گوشی است. کیفیت صدای ضبط شده با این میکروفون دور و کم رنگ بود و باعث می‌شد صدا مانند صحبت کردن با یک نفر در حال استفاده از بلندگو باشد، به خصوص در مقایسه با یک هدست با کیفیت بالاتر.

با این حال، کیفیت این میکروفون به اندازه کافی خوب بود و از قابلیت حذف نویز هوش مصنوعی سونی بهره مند شده است. صداهای دورتر، مانند مکالمه ای بلند در اتاق مجاور نیز شنیده نمی شد.

امکانات و نرم افزار

InZone Buds دارای سطح بالای حذف نویز فعال سونی است و این بهترین ویژگی این هدفون است.

گذاشتن ANC InZone Buds در گوشم مانند گذاشتن یک پتوی ضخیم، گرم و دنج روی سرم بود. تقریباً همه صداها کاهش یافته یا حتی کاملاً مبهم شده بودند، از خش خش باد در میان درختان حیاط خانه ام گرفته تا صدای هیاهوی مداوم یک بخاری فضایی.

فناوری ANC سونی در یک لیگ کاملاً متفاوت با رقبایش قرار دارد. اگر شما ANC عالی را ضروری می‌دانید و همچنین InZone Buds با دستگاه بازی مورد علاقه‌تان سازگار است، می‌توانید سفر خود را در اینجا به پایان برسانید چون هیچ رقیب دیگری حتی نزدیک نمی‌شود.

ویژگی‌های InZone Buds از طریق یک برنامه کامپیوتری قابل دانلود کنترل می‌شوند. این برنامه جذاب و پاسخگو است و تنظیمات مختلفی از جمله اکولایزر و سفارشی سازی کنترل های لمسی هدفون ها را ارائه می دهد. با این حال، سونی به طرز عجیبی تصمیم گرفته است از ساخت اپلیکیشن موبایل برای اندروید یا iOS صرف نظر کند، بنابراین نمی‌توانید برخی از ویژگی‌ها را در گوشی خود تغییر دهید.

پشتیبانی از دستگاه ها در این هدفون متفاوت است. هدفون InZone رسماً با پلی استیشن 5 و کامپیوترهای ویندوز از طریق دانگل بی سیم USB-C 2.4 گیگاهرتزی سازگار است. این دانگل با سایر دستگاه ها، از جمله نینتندو سوئیچ و گوشی های مجهز به USB-C کار می کند، اما با Xbox Series X کار نمی کند. بلوتوث نیز در دسترس است، اما من تنها موفق شدم آن را با گوشی اندرویدی خود جفت کنم. هدفون InZone قادر به اتصال به هیچ یک از دستگاه های اپل من (آیفون 12 مینی، iPad Pro و Mac Mini) از طریق بلوتوث نشد و نماینده سونی این رفتار را قابل پذیرش تأکید کرد. ضمنا این هدفون ها نتوانستند از طریق بلوتوث به سوئیچ من متصل شوند.

InZone Buds دارای ویژگی‌ها و عملکردهایی است که هم برای بازی و هم برای صدای شخصی روزمره کار می‌کند، اما پشتیبانی نرم‌افزاری و دستگاه‌شان در برآوردن این هدف زیاد کارآمد نیستند. محدودیت‌های اعمال‌شده برای اتصال بلوتوث خیلی عجیب بود و چیزی نبود که در رقبا دیده‌ام، تقریباً همه هدفون‌های گیمینگی که از بلوتوث پشتیبانی می‌کنند، می‌توانند به آسانی به دستگاه‌های اندروید و iOS و همچنین کامپیوترها و سوئیچ‌ها متصل شوند.

عمر باتری

InZone Buds با استفاده از بی سیم 2.4 گیگاهرتز تا 12 ساعت عمر باتری و تا 24 ساعت از طریق بلوتوث دارد. این یک پیشرفت قابل توجه نسبت به اکثر رقبا است: Razer Hammerhead Pro HyperSpeed  حداکثر 6.5 ساعت را ارائه می دهد، در حالی که Logitech G Fits ادعا می کند تا 8 ساعت عمر باتری دارد. کیس شارژ InZone Buds حداکثر عمر باتری را به 24 ساعت (بی سیم بیش از 2.4 گیگاهرتز) و 48 ساعت (از طریق بلوتوث) افزایش می دهد.

تجربه من با این ارقام سازگار بود. من هدفون ها را فقط یک بار در هفته استفاده کردم و زمان بازی من بالاتر از حد متوسط بود.

شارژ کردن این هدفون ها آسان بود. این کیس مانند دیگر هدفون های بی سیم، شارژ کامل را در دو ساعت فراهم می کند. خود کیس شارژ از طریق USB-C شارژ می‌شود، بنابراین پیدا کردن کابل سازگار (که بیشتر از 15 سانتی متر است) سخت نیست.

کلام آخر

InZone Buds  سونی یک تجربه صوتی عالی ارائه می دهد که رقبا را مغلوب می کند. این هدفون گیمینگ دارای قابلیت حذف نویز فعال پیشرو، میکروفون داخلی مناسب و عمر باتری به میزان قابل توجهی می باشد.

متأسفانه، از مزیت های InZone Buds به دلیل سازگاری با برخی دستگاه ها کاسته شده است. اگرچه بلوتوث این هدفون از گوشی های اندرویدی پشتیبانی می‌کند، اما بیشتر دستگاه‌ها از جمله گوشی ها و تبلت‌های اپل، فقط می‌توانند با استفاده از دانگل USB-C با فرکانس 2.4 گیگاهرتز بی‌سیم متصل شوند.

این هدفون ها با اضافه کردن شرایطی، ممکن بود بهترین گزینه باشند، اما سونی InZone Buds یک انتخاب آسان برای گیمرهاست که روی پلی استیشن 5 یا کامپیوتر ویندوز بازی می‌کنند. این هدفون به راحتی رقبایی مانند Razer Hammerhead Pro HyperSpeed را در کیفیت صدا و حذف نویز فعال شکست می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.