ارائه بروزرسانی امنیتی جدید برای سری Galaxy S21 سامسونگ

اخیراً سامسونگ آخرین به‌روزرسانی امنیتی را برای سری Galaxy S21 خود منتشر کرده است.

به گزارش تکناک، این به‌روزرسانی، شامل پچ امنیتی ماه جولای 2023 میلادی است و در حال حاضر در برخی کشورهای آمریکای لاتین در دسترس است و به زودی به سایر مناطق گسترش خواهد یافت. هر دو دستگاه گلکسی S22 و گلکسی S23 نیز قبلاً این به‌روزرسانی را دریافت کرده‌اند.

چه چیزی در این به روز رسانی جدید است؟

نسخه میان افزار G99xBXXS9EWF3، پچ امنیتی ماه جولای 2023 را سری Galaxy S21، گلکسی S21+ و گلکسی S21 Ultra فراهم می‌کند. این به‌روزرسانی بیش از ۹۰ آسیب‌پذیری امنیتی موجود در نسخه نرم‌افزار قبلی را رفع می‌کند. به طور قابل توجه، این به‌روزرسانی تنها بر روی بهبود امنیت تمرکز دارد و هیچ ویژگی یا بهبود عملکرد جدیدی معرفی نمی‌کند. در حال حاضر، در آرژانتین، بولیوی، برزیل، مکزیک، پرو و اروگوئه در دسترس است.

گزارش امنیتی منتشر شده توسط سامسونگ، بیان می‌کند که پچ امنیتی ماه جولای 2023، مجموعاً ۹۰ آسیب‌پذیری امنیتی را در انواع گوشی‌ها و تبلت‌های گلکسی رفع می‌کند. از میان این اصلاحات، ۵۲ مورد از سوی گوگل ارائه شده است در حالی که ۳۸ رفع آسیب‌پذیری امنیتی توسط سامسونگ توسعه داده شده است.

سه آسیب‌پذیری بحرانی همراه با ۵۶ مسئله با اولویت بالا حل شده‌اند. سایر آسیب‌پذیری‌ها به عنوان مخاطرات متوسط ​​محسوب می‌شوند. لازم به ذکر است که گوگل سه رفع را که قبلاً در پچ ژوئن 2023 توسط سامسونگ انجام شده بود، در به‌روزرسانی ماه جولای با جزئیات بیشتری ادغام کرده است.

بعضی از آسیب‌پذیری‌های امنیتی که توسط سامسونگ (SVEs) برطرف شده‌اند، مربوط به نصب دستی بسته‌ها از طریق دستور ADB، کنترل دسترسی نامناسب به سیستم صوتی، شناسایی چیپست UWB، پیکربندی پخش پیامک گسترده، سرویس Galaxy Themes و موارد دیگر می‌شوند. مشکلات کنترل دسترسی نامناسب نیز در تنظیمات وجود داشت و برخی از عملکردهای تست داخلی از مشکلات نوشتن خارج از محدوده رنج می بردند که به طور بالقوه امکان اجرای کد غیرمجاز را فراهم می کرد.

بیشتر مشکلات شناسایی شده در دستگاه‌هایی است که با سیستم عامل‌های اندروید 11، اندروید 12، اندروید 12L و اندروید 13 اجرا می‌شوند و برخی از مسائل به طور خاص با چیپ‌ها و اجزای کوالکام، GPUهای Mali و PowerVR و مدیریت حافظه مرتبط هستند.

اگر در هر یک از کشورهای ذکر شده زندگی می کنید و یک گوشی سری Galaxy S21 دارید، می توانید بلافاصله به نسخه جدید به روزرسانی دسترسی پیدا کنید. برای نصب ، به تنظیمات مراجعه کرده، گزینه به روزرسانی نرم‌افزار را انتخاب کرده و روی دکمه دانلود و نصب کلیک کنید.

سامسونگ در اوایل سال ۲۰۲۱ سری Galaxy S21 را با سیستم عامل پیش‌نصب شده اندروید 11 راه اندازی کرد. سپس، دستگاه‌ها در اواخر سال ۲۰۲۱ به اندروید 12 و در اواخر سال ۲۰۲۲ به اندروید 13 به‌روزرسانی شدند. در پایان امسال، انتظار می‌رود سامسونگ به‌روزرسانی One UI 6.0 بر پایه اندروید 14 را برای سری Galaxy S21 منتشر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.