انتشار بروزرسانی جدید مرورگر اج برای ویندوز 7 و 8

مایکروسافت در ژانویه ۲۰۲۳ پشتیبانی از مرورگر اج روی ویندوز 7، 8 و 8.1  را متوقف کرده است، به این معنی که اج ۱۰۹ آخرین بروزرسانی موجود برای این سیستم‌عامل‌ها بود.

به گزارش تکناک، همانطور که مایکروسافت در ابتدای سال اعلام کرده بود، شرکت تصمیم دارد به صورت گسسته بروزرسانی‌های امنیتی و پچ‌های اساسی را منتشر کند. یک بروزرسانی جدید مرورگر اج منتشر شده است و به کاربران ویندوز 7، 8 و 8.1 و سرور ۲۰۱۲ R2 بروزرسانی مهمی را ارائه می‌دهد.

اگر هنوز از نسخه‌های قبل از ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنید، از آخرین بروزرسانی مایکروسافت اج برای سیستم‌عامل قدیمی خود زیاد خوشحال نباشید. این بروزرسانی بر اساس اج ۱۰۹ است که آخرین نسخه ای است که از نسخه‌های قدیمی ویندوز پشتیبانی می‌کند و به جز برطرف کردن آسیب‌پذیری‌های امنیتی، هیچ تغییر دیگری ندارد.یعنی برای برطرف کردن مشکل حافظه بازه‌ای در WebP در نسخه‌های کرومیوم قبل از ۱۱۶.۰.۵۸۴۵.۱۸۷ که به مهاجم  راه دور امکان می‌دهد از یک صفحه HTML با ساختار ویژه، یک نوشتار حافظه خارج از محدوده انجام دهد.

در اینجا مایکروسافت به‌روزرسانی را در مستندات خود توضیح می‌دهد

نسخه 109.0.1518.140: 15 سپتامبر 2023

این بروزرسانی برای پشتیبانی گسترده M109 ویندوز در سطوح پایین‌تر انجام شده است. ما نسخه ۱۰۹ را برای ویندوز ۷، ۸ و ۸.۱ (شامل سرور ۲۰۱۲ R2 که بر اساس ویندوز ۸.۱ است) ارسال می‌کنیم.

مایکروسافت برای نسخه پایدار Microsoft Edge (نسخه ۱۰۹.۰.۱۵۱۸.۱۴۰) یک رفع مشکل برای CVE-2023-4863 دارد که تیم کرومیوم آن را به عنوان یک آسیب‌پذیری در محیط واقعی گزارش کرده است. برای کسب اطلاعات بیشتر، به راهنمای به‌روزرسانی امنیتی مراجعه کنید. این بازپورت برای پشتیبانی گسترده M109 ویندوز ما انجام شده است.

مهم است به یاد داشته باشید که مایکروسافت به زودی حتی این بروزرسانی‌های امنیتی نادر را هم منتشر نخواهد کرد. پشتیبانی گسترده M109 در سطوح پایین‌تر برای ویندوز ۷، ۸، ۸.۱ و سرور ۲۰۱۲ R2 در تاریخ ۲۰ اکتبر ۲۰۲۳ به پایان می‌رسد. پس از آن، فایرفاکس تنها مرورگر اصلی خواهد بود که به طور فعال ورژن‌های قدیمی ویندوز را پشتیبانی می‌کند. بنیاد موزیلا قصد دارد برای یک سال دیگر بروزرسانی‌های امنیتی فایرفاکس را ارائه دهد و پایان پشتیبانی گسترده Firefox 115 Extended Support Release (ESR) برای سپتامبر ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی شده است. به عنوان یک یادآوری، طبق آمارهای Statcounter، نسخه‌های قدیمی ویندوز هنوز حدود ۴.۴۵٪ از کل کاربران کامپیوتر را تشکیل می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.