بهبود رکود حاکم بر بازار فروش جهانی کامپیوتر

موسسه تحلیلگر کانالیس در جدیدترین گزارش خود اعلام کرده است که رکود حاکم بر بازار فروش جهانی کامپیوتر به شکل قابل توجهی بهبود یافته است.

به گزارش تکناک، این گزارش بیان کرده است که در طول سه ماهه دوم، فروش کل محموله های فروخته شده دسکتاپ‌ها و نوت‌بوک‌ها در مقایسه با سال قبل 11.5 درصد کاهش یافته و به 62.1 میلیون واحد رسیده است.

در سه ماهه اول امسال و سه ماهه پایانی سال گذشته، محموله ها با بیش از 30 درصد کاهش مواجه بود، بنابراین کاهش به 12 درصد برای آنانی که منتظر برگشتن روند مثبت به بازار هستند، خبر خوبی خواهد بود. کانالیس در تحلیلی خوشبینانه  معتقد است که رسیدن به پایان این کاهش می‌تواند نشانه‌ای از این باشد که بازار در مسیر بهبود سریع در نیمه دوم سال جاری قرار دارد.

ایشان دوت کارشناس کانالیس، گفت: بازار فروش جهانی کامپیوترنشانه های اولیه‌ای از بازگشت پس از یک دوره سخت را نشان می‌دهد. در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳، کاهش عرضه محموله های سالیانه پیش‌بینی شده بود، اما نشانه‌هایی وجود دارد که بسیاری از مسائلی که بر این حوزه تأثیر گذاشته‌اند، در حال کاهش است.

بازیگران کلیدی صنعت به این نکته اشاره کرده‌اند که نرخ فعال‌سازی کاربران نهایی بهتر از محموله‌های فروش بوده است. با بهبود شرایط، انتظار می‌رود که شرکت‌ها هزینه‌های پنهان خود را برای به‌روزرسانی فناوری اطلاعات مجدداً تخصیص دهند.

به گزارش کانالیس، پنج سازنده کامپیوتر برتر و تقسیم بازاریابی آن‌ها در سه ماهه دوم  2023 به شرح زیر است: لنوو (22.9٪)، اچ‌پی (21.6٪)، دل (16.6٪)، اپل (11.0٪) و ایسر (6.4٪) و مابقی (21.4٪) برای بخشی دیگر از بازار محاسبه شده‌اند. از این پنج شرکت برتر، اپل با رشد سالانه 50.9٪ عملکرد بهتری را داشت در حالی که دل با کاهش 21.9٪ بدترین عملکرد را داشت.

طبق گزارش کانالیس، عملکرد خوب اپل نتیجه عرضه مک بوک ایر ۱۵ اینچی جدید بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.