بهبود پردازنده‌های اینتل در لینوکس با بروزرسانی Thread Director

اینتل، Thread Director (مدیر رشته)را در لینوکس بروزرسانی کرده است تا عملکرد مجازی‌سازی را روی پردازنده‌های ترکیبی اینتل بهبود بخشد.

اینتل، Thread Director (مدیر رشته)را در لینوکس بروزرسانی کرده است تا عملکرد مجازی‌سازی را روی پردازنده‌های ترکیبی اینتل بهبود بخشد.

به گزارش تک‌ناک،شخص نیست که کاربران در ماشین‌های مجازی دقیقاً چه مقدار عملکرد بیشتری می‌توانند انتظار داشته باشند، اما اینتل تا ۱۴ درصد افزایش را در ۳DMark ذکر کرده است. همچنین به نظر می‌رسد که لینوکس برورزرسانی های  بیشتری از این نوع دریافت خواهد کرد تا تجربه پردازنده‌های اینتل را روی ماشین‌های مجازی لینوکس بیشتر بهبود بخشد.

اگرچه Thread Director بیشتر به‌عنوان نرم‌افزاری شناخته می‌شود که عملکرد نسل دوازدهم و جدیدتر پردازنده‌های اینتل را در ویندوز بهبود بخشیده است، اما در لینوکس نیز با همین نام وجود دارد و به همین شکل کار می‌کند.

از آنجایی که بسیاری از پردازنده‌های مدرن اینتل از هسته‌های بزرگ P و هسته‌های کوچک E به طور همزمان استفاده می‌کنند، برای دستیابی به عملکرد بهینه، اختصاص دقیق بار کاری ضروری است.

مجازی‌سازی بدون شک این فرآیند را حتی پیچیده‌تر می‌کند، اما همانطور که اینتل در وصله خود برای Thread Director  می‌گوید، «ITD برای ماشین‌های مجازی ویندوز ضروری است». به نظر می‌رسد اجرای بهینه‌سازی‌های ماشین مجازی در لینوکس یا ویندوز، حداقل در سطح پایه، چندان متفاوت نیست.

یادداشت‌های بروزرسانی Thread Director  با جدولی از ارقام عملکرد برای ۳DMark Time Spy و Fire Strike با استفاده از Core i9-13900K همراه است. در سراسر عملکرد گرافیکی و پردازنده، در اکثر موارد دلتاهای عملکرد در محدوده مثبت یا منفی ۳ درصد مشاهده شد، اما در شش مورد از ۱۷ آزمایش فردی، افزایش عملکرد ۸ تا ۱۴ درصد مشاهده شد. با این حال، این افزایش‌های عملکرد در بارهای کاری محدود به پردازنده  بود که دقیقاً قابل مقایسه با سناریوهای بازی با محدودیت پردازنده  نیست.

در حالی که ممکن است عجیب به نظر برسد که اینتل عملکرد بازی را در یک بروزرسانی  برای ماشین‌های مجازی ذکر کند، این در واقع کل تمرکز بهبودهای Thread Director  است.

همانطور که یادداشت‌های وصله می‌گویند، «ما مورد استفاده‌ای برای اجرای بازی‌ها در ماشین مجازی ویندوز مشتری به عنوان راه‌حل بازی ابری داریم». از آنجایی که بهترین پردازنده‌های بازی اینتل، تراشه‌های ترکیبی آن‌ها برای دسکتاپ‌ها هستند، ارائه دهندگان بازی ابری می‌خواهند بدون مواجهه با مشکلات عملکرد از این تراشه‌ها استفاده کنند.

لینوکس رایج‌ترین سیستم‌عامل برای انواع سرورهایی است که راه‌حل‌های بازی ابری روی آن‌ها اجرا می‌شود، اما به طور کلی ویندوز برای اجرای بازی‌ها بهتر است، زیرا اکثر بازی‌ها برای اجرا به صورت بومی روی ویندوز نوشته شده‌اند. حداقل برای بازی ابری، این آخرین بروزرسانی ،لینوکس را یک قدم دیگر به برابری ویژگی و عملکرد با ویندوز نزدیک می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.