بهترین گوشی های هوشمند ارزان قیمت کدامند؟

گوشی هوشمند ارزان

با جستجویی در بازار می بینیم هنوز گوشی های هوشمند ارزان که در طول سال‌ها در زمره پرکاربردترین گوشی‌های موبایل هستند و می توانند برای ما کارایی داشته باشند هنوز در حال عرضه هستند.

به گزارش تکناک، در ادامه با معرفی ۵ مدل گوشی هوشمند ارزان قیمت قابل‌اتکا در بازار جهان و ایران سعی کردیم افق گسترده‌تری نسبت به بازار امروز را در اختیارتان قرار دهیم.

این اطلاعات باتکیه‌بر آزمایش‌های فنی و تخصصی به‌دست‌آمده و تا پایان سال ۲۰۲۳ معتبر است. امیدواریم سهمی در انتخاب درست شما در خرید گوشی‌های موبایل ارزان قیمت داشته باشیم.

بیشتر بخوانید:

 

 

Xiaomi Redmi Note 11

بهترین گوشی هوشمند ارزان‌

شیائومی با اولین گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه خود که در دنیا عرضه می‌شوند، به فرم منحصربه‌فردی دست‌یافت که با جدیدترین گوشی هوشمند آن تفاوتی ندارد. گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۱ در دسته گوشی‌های ارزان، بسیار بهتر از آن چیزی است که می‌تواند داشته باشد و با به‌روزرسانی‌های کلی، گزینه‌ای وسوسه‌انگیزتر از همیشه است.

بله خرید گوشی هوشمند رد می نوت11 که ما بیش از سایر گزینه‌های مناسب کیف پول در بازار توصیه می‌کنیم. جدیدترین گوشی مقرون‌به‌صرفه شیائومی از یک پردازنده شگفت‌انگیز سریع اسنپ‌دراگون ۶۸۰ قدرت می‌گیرد که در آزمایش‌ها سرعت‌هایی را تولید می‌کند که به‌راحتی با گوشی‌های دوبرابر قیمت مطابقت دارد. آرایه دوربین سه‌گانه آن که شامل یک سنسور عظیم ۵۰ مگاپیکسلی است، از نظر قیمت نیز قابل‌توجه است و صفحه‌نمایش بزرگ ۶. ۳ اینچی FHD+ AMOLED با نرخ تازه‌سازی 90 هرتز نیز لذت‌بخش است.

ممکن است انتظار داشته باشید که این نوع مشخصات سطح بالا را در یک گوشی پرچمدار مشاهده کنید، بنابراین  شیائومی ردمی نوت ۱۱ همان تعریف یک گوشی هوشمند ارزان‌قیمت است که معیاری را برای گوشی‌های متوسط آینده تعیین می‌کند. با این قیمت، خیلی گزینه‌های خیلی بهتری ندارید.

Nokia C21 Plus

نوکیا C21 پلاس با اجرای یک نسخه بهینه‌سازی‌شده اندروید که برای دستگاه‌های کم‌مصرف مناسب است، فراتر از همه انتظارات برای یک گوشی هوشمند ارزان قیمت است. علی‌رغم سخت‌افزار نسبتاً ضعیف (فقط ۲ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی)، به طرز شگفت‌انگیزی خوب کار می‌کند و دارای صفحه‌نمایش IPS روشن با دوربینی است که نسبت به قیمت آن، بد نیست.

مواد ساخت مستحکم و طراحی جمع‌وجور آن باید به آن کمک کند تا از تست زمان را پیروز بیرون بیاید و عمر باتری نیز در تست‌ها به‌اندازه کافی طولانی بود. در مورد سرعت پردازش خام ممکن است کمبود آن وجود داشته باشد، اما وقتی صحبت از مقرون‌به‌صرفه بودن می‌شود، Nokia C21 Plus قهرمان بلامنازع است.

Apple iPhone 8 

این به‌روزترین آیفون اپل نیست، اما آیفون ۸ هنوز برای خرید گوشی هوشمند ارزان‌قیمت قابل‌اعتماد است. اگر بودجه خرید گوشی هوشمند شما نمی‌تواند به آیفون SE جدید برسد، آیفون 8، علی‌رغم عرضه در سال ۲۰۱۷، همچنان به شما خدمات خوبی خواهد داد تا زمانی که برای خرید یک مدل جدید مشکلی نداشته باشید.

کیفیت ساخت آیفون ۸ همچنان پابرجاست، همان‌طور که نمایشگر زیبای ۴٫۷ اینچی تینا نیز همین‌طور است. به همین ترتیب، پردازنده A11 Bionic، اگرچه با جدیدترین آیفون ۱۳ و چیپست A15 Bionic آن همخوانی ندارد، اما هنوز هم توانایی انجام کارهای فشرده متنوعی را دارد. آیفون ۸ همچنین از جدیدترین نسخه سیستم‌عامل موبایل اپل یعنی iOS 15 پشتیبانی می‌کند.  اگر می‌خواهید یک گوشی اپل با بودجه کمی داشته باشید و نگران قدیمی بودن آن نیستید، آیفون ۸ بهترین گزینه برای شماست.

Xiaomi Poco X4 Pro 5G

Xiaomi Poco X4 Pro 5G poco  یکی دیگر از گوشی‌های شیائومی با قیمت شگفت‌انگیز است.

X4 Pro با مشخصاتی که بیشتر مناسب گوشی‌هایی است که قیمتی دوبرابری دارند، قیمت بی‌نظیری را ارائه می‌کند، به‌خصوص اگر در منطقه 5G زندگی می‌کنید.

با پول کم، گوشی هوشمندی با چیپست Qualcomm Snapdragon 695 بسیار سریع، صفحه‌نمایش بزرگ 120HZ Full HD و حافظه داخلی فراوان تهیه می‌کنید. امتیاز بزرگ دیگر دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی آن است که تقریباً در گوشی‌های با این قیمت دیده نمی‌شود، همان‌طور که شارژ سریع ۶۷ واتی بسیار سریع است. به این واقعیت اضافه کنید که این یکی از ارزان‌ترین تلفن‌هایی است که می‌تواند به شبکه 5G متصل شود، و چیز دیگری با این قیمت وجود ندارد.

Apple iPhone SE 3 (2022)

آیفون SE 3 (2022) ممکن است تعاریف یک گوشی هوشمند (smartphone : handheld mobile telephone/computer) مقرون‌به‌صرفه را گسترش دهد، اما تعریف اپل در مورد ارزان‌بودن، دقیقاً مانند سایرین نیست. آیفون ۸ تجدید شده در بالا چند سال از عمر آن می‌گذرد و بهترین گزینه شما آیفون SE است.

آیفون SE 3 علی‌رغم داشتن ظاهر و حس یک گوشی از روزهای گذشته، یک گوشی با اندازه کوچک قدرتمند است که از سریع‌ترین چیپست موبایل اپل یعنی A15 Bionic بهره می‌برد. این همان پردازنده‌ای است که در داخل آیفون ۱۳ یافت می‌شود که بیش از دوبرابر قیمت دارد. ارزان‌ترین آیفون بافاصله بسیار زیاد، دوربین ۱۲ مگاپیکسلی آیفون SE نیز کاملاً استثنایی است. تنها نکته قابل‌توجه عمر باتری کوتاه است، اما اگر بتوانید دوبرابر بیشتر از سایر گوشی‌های موجود در این لیست هزینه کنید، آیفون SE 3 (2022) ارزش بررسی دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.