احتمال به کارگیری هوش مصنوعی در یوتیوب

یوتیوب برنامه هایی برای وارد کردن ابزار های هوش مصنوعی برای سازندگان در دست بررسی دارد که هنوز مایل به اعلام جزییات آن نیست. 

به گزارش تکناک، در حال حاضر، یوتیوب در آستانه ایجاد تغییرات بزرگی قرار دارد چرا که نیل موهان، مدیر اجرایی جدید شرکت باید پس از کناره ‌گیری سوزان وویچیکی، مدیر عامل پیشین خودی نشان دهد. به نظر می‌ رسد سخنرانی امروز وی در مجمع YouTube درباره مسیر های مورد انتظار رشد در سال جاری، برای این منظور برگزار شده بود.این یعنی مجموعه ای از ویژگی های جدیدی در راه است و با توجه به اتفاقات در جریان سال 2023، احتمالا ابزارهای هوش مصنوعی مولد هم در میان آن ها وجود خواهد داشت.

اکنون، همه افراد فعال در حوزه فناوری، در حال بررسی ادغام آخرین پیشرفت‌های هوش مصنوعی (Artificial Intelligence : field of computer science and engineering practices for intelligence demonstrated by machines and intelligent agents) در ارائه محصولات خود و نحوه انجام این کار هستند. با این وجود، یوتیوب هنوز با قطعیت به اطلاعات خاصی در مورد ادغام ابزار های هوش مصنوعی در این پلتفرم اشاره نکرده است. طبق صحبت‌ های موهان، این شرکت به دنبال ابزارهایی برای کمک به سازندگان در انجام کار هایی مانند تولید لباس های مجازی یا ایجاد پس زمینه های سفارشی، احتمالا با کمک برخی از ویژگی‌ های Chroma keying (ترکیب دیجیتالی تصاویر ویدیویی به کمک پرده سبز یا آبی)، خواهد بود.

با این حال، YouTube (video-sharing platform owned by Google) بر خلاف شیوه گوگل در رونمایی Bard، برای اعلام رسمی هیچ یک از این موارد عجله ای ندارد و موهان با اشاره به این نکته، عنوان می کند: یوتیوب برای توسعه این وب‌ سایت و اطمینان از این که رویکرد درستی را به ‌کار می ‌گیرد، به زمان بیشتری نیاز دارد. با این حال، هوش مصنوعی با مشکلاتی مربوط به مسائل کپی ‌رایت و حریم خصوصی روبرو است و احتیاط در عرضه آن بسیار منطقی به نظر می‌ رسد.

تغییرات دیگر شامل ابزار جدید برای ویدیو‌های حالت کوتاه به نام “Shorts” می ‌شود که شامل قابلیت ضبط آن‌ ها در کنار ویدیوهای سنتی یوتیوب است. اخیراً در مورد علاقه یوتیوب به پادکست‌ ها زیاد شنیده ‌ایم ، با ارائه ابزار های جدید برای بررسی و انتشار، احتمال دسترسی به این گزینه افزایش خواهد یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.