تعبیه پورت شارژ USB-C در آیفون 15

به منظور پیروی از قوانین اتحادیه اروپا، انتظار می رود اپل پورت اختصاصی لایتنینگ خود را با پورت USB-C در سری آیفون 15 امسال جایگزین کند.

به گزارش تکناک، بر اساس ادعای حدودی یکی از کاربران Weibo، اپل با توسعه یک برد شامل مدار یکپارچه سازگار با لایتنینگ، امکان استفاده همزمان از پورت USB-C در آیفون 15 را فراهم خواهد کرد.

با این حال، تنها برخورداری آیفون از کانکتور مشابه سایر محصولات، لزوماً به معنی امکان دسترسی به همه ویژگی‌ها توسط هر لوازم جانبی یا شارژر متصلی نخواهد بود.

این مساله نشان‌دهنده نحوه تعامل پورت USB-C با کابل متصل و اعمال محدودیت توسط سیستم عامل است. یعنی اپل اکوسیستم مختص لایتنینگ برای آیفون را، حتی در صورت تغییر شکل رابط فیزیکی حفظ خواهد کرد.

همچنین عدم اعمال این ویژگی توسط اپل امکان پذیر است. زیرا پورت USB-C آی‌پد، کنترل از راه دور Apple TV یا پورت‌های Thunderbolt مک‌های مختلف را به لوازم جانبی تایید شده توسط اپل محدود نکرده است.

اما در صورت صحت این شایعه، به احتمال زیاد درگاه آیفون از ویژگی‌های اساسی مانند شارژ با سرعت عادی با هر کابل USB-C استاندارد پشتیبانی خواهد کرد، اما از برخی ویژگی های اضافی، مانند انتقال داده با سرعت بالا یا شارژ سریع با وات بالا، تنها هنگام استفاده از کابل ها و تجهیزات جانبی تایید شده پشتیبانی خواهد شد.

این ویژگی حتی ممکن است به منظور سازگاری با گزینه‌های پیشین و آداپتور میلیون‌ها لوازم جانبی لایتنینگ با آیفون 15، در نظر گرفته شده باشد.

آیفون 15 به طور رسمی در پاییز توسط اپل و احتمالاً در رویداد رسانه ای ماه سپتامبر معرفی خواهد شد. طبق آخرین شایعات، آیفون 15 و آیفون 15 پلاس ارزان‌تر دارای درگاه USB-C استاندارد با سرعت انتقال داده USB-2 خواهند بود. آیفون  ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس از Thunderbolt 3 از طریق USB-C پشتیبانی می‌کنند و امکان انتقال سریع داده‌ها و قابلیت نمایش 4K را فراهم می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.