تغییر موضع مثبت چین نسبت به بازار رمزارزها

دولت چین با تغییر موضوع مثبت نسبت به توسعه بازار رمزارزها از سند رسمی برای تقویت نوآوری و پیشرفت صنعت Web3 رونمایی کرده است.

به گزارش تکناک، انتشار سند رسمی مصادف با مقررات جدید دارایی های دیجیتال در هنگ کنگ است که موضع چین در قبال بازار رمزارزها را تقویت می کند.

سند رسمی نوآوری و توسعه Web3 توسط کمیسیون علم و فناوری شهرداری پکن، که به عنوان کمیسیون اداری پارک علمی Zhongguancun  شناخته می شود، رونمایی شد.

با هدف تبدیل پکن به عنوان یک مرکز برجسته جهانی نوآوری برای اقتصاد دیجیتال، این کمیسیون قصد دارد تا سال 2025 حداقل 100 میلیون یوان (14 میلیون دلار) را در سال اختصاص دهد. یانگ هونگ فو، مدیر کمیته مدیریت پارک Zhongguancun Chaoyang، این بودجه را در طول برگزاری این انجمن اعلام کرد و تأکید کرد که Zhongguancun معمولاً به عنوان سیلیکون ولی چین شناخته می شود.

بر اساس گزارش‌ها، سند رسمی بر قصد پکن برای تقویت حمایت از سیاست و تسریع پیشرفت‌های فناوری برای تقویت رشد صنعت Web3 و بازار رمزارزها تأکید می‌کند.

مدیر عامل بایننس، زمان انتشار سند رسمی را با ارزش دانست و تاکید کرد که مقررات ارزهای دیجیتال هنگ کنگ قرار است از اول ژوئن آغاز شود.

هفته گذشته، کمیسیون اوراق بهادار هنگ کنگ از آیین نامه جدیدی برای بازار رمزارزها پرده برداری کرد و اعلام کرد که سرمایه گذاران خرد می توانند از اول ژوئن همزمان با اجرای چارچوب مجوز جدید برای پلتفرم های کریپتو، در معاملات ارزهای دیجیتال شرکت کنند.

در حالی که ایالات متحده در حال حاضر در حال سرکوب بازار رمزارزها است، تلاش های هنگ کنگ برای جذب شرکت های رمزارز کاملاً در تضاد با رویکرد ایالات متحده است. چین استفاده از ارزهای دیجیتال را در سال 2021 ممنوع کرد. با این حال، با انتشار سند رسمی Web3، به نظر می رسد که چین نشانه هایی از گشایش در این صنعت را نشان می دهد.

در 23 می، بخش ارزهای دیجیتال در تلویزیون مرکزی دولتی چین پخش شد که به طور برجسته لوگوی بیت کوین و یک دستگاه خودپرداز بیت کوین در هنگ کونک را نشان می داد. ژائو از بایننس به اهمیت پوشش اشاره کرد، زیرا از نظر تاریخی با رشد بازار ارتباط داشت. این بخش همچنین توکن‌های غیرقابل معاوضه را برجسته می‌کند اما از آن زمان حذف شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.